מי אומר שביבי ינצח?

הבחירות נקבעות בקלפי. שום דבר עדיין לא קרה, והסקרים אינם ראויים לאמון

בנימין נתניהו/ צילום: רפי כוץ
בנימין נתניהו/ צילום: רפי כוץ

היה נחמד להגיע פעם אחת אל סלון הבחירות בלי לעבור במסדרון הסקרים. נקיים מתעמולה, ממשאלים לא רלוונטיים ולחלוטין בלתי מדויקים, כלומר מטעים. לו בי תלוי הדבר הייתי אוסר על פרסום סקרים חודש לפחות לפני הבחירות. כי המכשיר הזה מהווה את תעמולת הבחירות הראשונה במעלה. יותר מסרטונים, ממודעות ובטח מנאומים (להוציא את הבריטון המלטף של ביבי).

סקרים של כסף

מובן שזה לא יקרה, כמו כל דבר שיש בו הרבה כסף. אף אחד לא יעז לחשוב אפילו על "גזילת" האתנן הזה ממשרדי הפרסום ויחסי הציבור. כרגיל הכסף הוא שמדבר הכי חזק, יותר חזק מדרישות הדמוקרטיה. מה גם שאם אתה מדבר עם אנשים ברחוב, או בבית קפה, או בבית ובכל מקום - ידי כולם כבר מורמות עוד לפני שנפתחה הקלפי הראשונה. "ברור שביבי ינצח", הם אומרים. למה זה ברור? עם כל התיקים והבלגן במדינה ובממשלה, למה זה בטוח, לכל הרוחות? - כי יש אנשים רבים, אולי רבים, שבכלל לא מתעניינים בבחירות, במפלגות ובמה שיש להן להציע. הם מצביעים ימין, לא משנה מה.

מנדלבליט עדיין לא רוצה

ביבי ינצח - איך אפשר אחרת? תראו את הסקרים! וחוץ מזה לא מעניין אותנו מה ביבי ובני משפחתו עושים, אני, הימני, מצביע בשבילו. וחייבת להישאל השאלה: ובכל זאת, למי אנחנו מצביעים? לנחשד בקבלת שוחד, לנאשמת במרמה, לסחטנים, למנצלי הקופה הציבורית? - אלה דברים שחייבים לדעת בבחירות, אבל אני מסופק אם נדע. למה? - מנדלבליט. עושה רושם שהוא, בניגוד לנו, לא כל כך רוצה לדעת. עכשיו יש לו סיבה נהדרת שוב לדחות את הגשת כתבי האישום: הבחירות, כמובן.

תתייעצו עם המוחות שלכם

בכל מקרה אנשים חייבים להכניס לראשיהם את מה שהם יודעים: שהבחירות נקבעות בקלפי. שום דבר עדיין לא קרה, והסקרים אינם ראויים לאמון. הדבר היחיד שצריך להניע את הבוחרים, גם את שפוטי ביבי, אלא העובדות. תזיזו הצידה את הרעשים של הנאומים והססמאות והסקרים ותתייעצו עם המוחות שלכם. שלכם! לא מוחות של שכירי חרב וחסרי דעת. תחליטו אתם ביניכם לבין עצמכם. תנו לעובדות לדבר אליכם, לא לתעמולה ולדמגוגיה.

רגילים מהבית

במיוחד מכוונים הדברים לאלה בכל המפלגות שמצביעים למישהו או משהו משום שהם רגילים מהבית או מתנועת הנוער. אנחנו חיים היום בעולם אחר, ומי שלא מבין זאת, ומי שאינו נוהג בהתאם לכך, משחק לידיים היודעות לנצל חולשות כאלה.