מחסור בעובדים בהייטק הישראלי? לייטריקס מגייסת 150 עובדים

מטרת גיוס העובדים, לדברי החברה, היא לפתח את האפליקציות שלה גם עבור משתמשי אנדרואיד, משום שכיום הן זמינות בעיקר למשתמשי אפל • בנוסף, החברה מעוניינת לפתח מוצרים נוספים בתחומי הקריאייטיב והשיווק

ירון אינגר, ניר פוצ'טר, זאב פרבמן ועמית גולדשטיין / צילום: איל יצהר
ירון אינגר, ניר פוצ'טר, זאב פרבמן ועמית גולדשטיין / צילום: איל יצהר

בזמן שהמחסור בעובדים בהייטק הישראלי הפך לאחד הנושאים המדוברים ביותר בענף, ו-15,000 משרות נותרות בלתי מאוישות, הסטארט-אפ לייטריקס (Lightricks), מגייס 150 עובדים למטה החברה בירושלים.

חברת לייטריקס, המפתחת אפליקציות לעיבוד תמונה ועריכת תוכן במובייל, מקווה לגייס כ-75 אנשי פיתוח, ו-75 אנשי שיווק. זאת, לאחר שהשלימה בחודש שעבר סבב גיוס בהיקף של 60 מיליון דולר. עם השלמת גיוס העובדים, החברה צפויה להכפיל את מצבת כוח האדם שלה ותמנה כ-300 עובדים. מטה החברה ממוקם בכפר ההייטק שבקמפוס גבעת רם, ולה שני סניפים נוספים בניו-יורק ובלונדון.

מטרת גיוס העובדים, לדברי החברה, היא לפתח את האפליקציות שלה גם עבור משתמשי אנדרואיד, משום שכיום הן זמינות בעיקר למשתמשי אפל. בנוסף, בראיון שנערך לאחר גיוס ההון האחרון של החברה, ד"ר זאב פרבמן, מייסד-שותף ומנכ"ל לייטריקס, אמר ל"גלובס" כי החברה מעוניינת לפתח מוצרים נוספים בתחומי הקריאייטיב והשיווק.

גיוס העובדים נעשה על בסיס ההון שגייסה לייטריקס בחודש שעבר, אז הושקעו בחברה 60 מיליון דולר, מתוכם 45 מיליון דולר יועדו לרכישת מניות ממחזיקי המניות הקיימים בחברה, ו-15 מיליון דולר יועדו לקופת החברה. את ההשקעה הובילה קרן ההון סיכון Insight Venture Partners והשתתפו בה כללטק, זרוע ההשקעות בישראל של Access Industries.

"הנתונים לא מעודדים, ואנחנו מבינים שלגייס מאה חמישים איש בירושלים לא יהיה פשוט", אמר פרבמן בנוגע למחסור בעובדי הייטק בישראל. "אבל יש לנו כמה דברים שמשחקים לטובתנו, וקודם כל, זה שאנחנו מפתחים דברים שאחרים לא מפתחים. סטארט-אפים בתחומי סייבר סקיוריטי ופינטק למשל, הם מאוד שונה ממוצרים כמו שלנו - מוצרים שבסופו של דבר בעזרתם אנשים מפתחים תוכן, ואמנות. קל מאוד להיות גאה בדברים האלה ולהסביר מה הם עושים. רק ביומיים שלושה האחרונים יש לנו קרוב ל-700 אלף הורדות ביום. לחשוב על כזה קהל שמגיע למוצרים שלך, זה משהו שעושה לכל מתכנת טוב על הלב, ובעיני זה יתרון תחרותי שלנו".

פברמן הוסיף כי החברה נערכת גם לפשרות שלא יצליחו לגייס את העובדים הנדרשים בירושלים. "מבחינתנו, יעד הגיוס הוא יעד מחייב מול דירקטוריון החברה, כדי להשיג את מטרותינו", הוא אמר. "לכן, אנחנו שוקלים במהלך 2019 לפתוח משרדים בעוד מקומות בארץ. אחד המקומות שחשבנו עליו הוא חיפה משום שאנחנו מרגישים שהטכניון הוא מוסד יוצא דופן ברמה עולמית, אבל האקו-סיסטם שסביבו לא מפותח ברמה של תל אביב. יש גם כל מיני תכניות הכשרה לערבים ולחרדים, וזה פול די גדול של אנשים. לאחרונה התחלנו להסתכל על תכניות כאלה ואני חושב שנצליח לגייס מתוכן כמות מסויימת של אנשים".

במקביל, אומר פברמן, לייטריקס בוחנת אפשרויות להתרחבות גם מחוץ לישראל. "לגבי משרדים במקומות אחרים, יש לנו משרד בלונדון ונרצה להרחיב אותו, והתחלנו לעשות בדיקה לגבי מזרח אירופה", מוסיף פברמן. "התקווה שלנו היא שנצליח לעשות את הכל בישראל, והסיבה העיקרית שאנחנו בכל זאת מסתכלים על מקומות אחרים כפלאן בי, זה לא עלויות, אלא חוסר יכולת לגייס יותר אנשים, אבל אני בנאדם אופטימי. גם בהתחלה כשפתחנו את החברה בירושלים ולא בתל אביב אמרו לנו 'מה הסיכוי שתצליחו לגדול פה? להביא משקיעים ולגייס אנשים?' ואני חושב שנצליח גם הפעם".