עופר כרמל מונה למנכ"ל קרדיטפלייס ישראל: "נייעל את המגזר המאובן"

כרמל יוביל את הפעילות בשוק הישראלי, לצד הסניף האירופי וסניפים נוספים ברחבי העולם, אותם ימשיך להוביל יו"ר החברה, דקל גולן

עופר כרמל / צילום: איל יצהר
עופר כרמל / צילום: איל יצהר

עופר כרמל ימונה למנכ"ל חברת הפינטק קרדיטפלייס ישראל. בשנתיים האחרונות שימש כרמל, 51, כמנכ"ל פלטפורמת ההלוואות החברתיות E-loan שנרכשה על ידי מיטב דש, ובמסגרת תפקידו היה ממונה על תהליך המיזוג. בעברו הוא שימש כמנכ"ל מכבי אחזקות, סמנכ"ל Abbvie ישראל, וכמנכ"ל חברת ERN, העוסקת בהבטחת תשלום בצ'קים.

עוד נמסר, כי כרמל יוביל את הפעילות בשוק הישראלי, לצד הסניף האירופי וסניפים נוספים ברחבי העולם, אותם ימשיך להוביל יו"ר החברה, דקל גולן. עד למינוי לא מונה מנכ"ל בפועל לקרדיטפלייס ישראל, וגולן מילא את התפקיד במקביל לתפקידו כיו"ר.

קרדיטפלייס, שהוקמה על-יגי גולן וסרג' עזיזה, מפתחת פלטפורמת אשראי חוץ בנקאי, P2P לפקטורינג. פקטורינג היא דרך מימון באמצעותה חברה מוכרת את החוב של לקוחותיה כלפיה ומקבלת את סכום החוב באופן מיידי בניכוי ריבית ועמלות, ובכך היא מאפשרת שיפור בתזרים המזומנים של העסק, שגם לא צריך להעמיד ביטחונות מולו. 

גולן הסביר כי "היקף הפעילות של קבוצת קרדיטפלייס צומח בקצב המצדיק מינוי מנכ"ל לחברה המקומית כדי שתוכל להמשיך ולצמוח במקביל להתרחבות הפעילות לחו"ל". כרמל מסר כי "המהפכה בשוק האשראי בישראל חייבת להגיע. הבנקים מוכרים כסף במחירים מופקעים - תנאי האשראי לעסקים קטנים ובינוניים הם מהמופקעים בעולם, והמגזר העסקי כולו נחנק מחוסר אשראי. התחרות חייבת להגיע ולקרדיטפלייס יש את הכלים להביא אותה. אם רק נוכל להכניס את היעילות העסקית למגזר המאובן הזה, להעיף את הפקסים והדואר, ולהכניס את כל הפעילות לפלטפורמה טכנולוגית, כבר ניצחנו בתחרות".