חשיפה למט"ח: "אין סיבות מיוחדות לאהוב את השקל"

האירו עולה 0.4% ונסחר סביב 1.139 דולרים, הליש"ט ללא שינוי מול הדולר ונסחרת סביב 1.263 דולרים, הדולר אינדקס (DXY) יורד 0.2% • האירו עלה 0.3% מול השקל ושערו היציג ננעל ברמה של 4.307 שקלים, הדולר עלה 0.18% ושערו היציג נקבע על 3.781 שקלים • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

1 מכל 10 ישראלים מחזיק בארנק 500 שקל ומעלה / צילום: Shutterstock
1 מכל 10 ישראלים מחזיק בארנק 500 שקל ומעלה / צילום: Shutterstock

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ה') ברקע לטלטלה בשווקים לאחר זינוק קיצוני אמש במדדים המובילים בוול סטריט, וכעת החוזים העתידיים מאותתים על ירידות חדות בפתיחת המסחר. העליות של אתמול היו חדות במיוחד ולאו דווקא מאותתות על סיום גל הירידות. בכל מקרה, בשוק המט"ח המסחר מאופיין בפחות תנודתיות.

האירו עולה 0.5% ונסחר סביב 1.141 דולרים, הליש"ט ללא שינוי מול הדולר ונסחרת סביב 1.263 דולרים, הדולר אינדקס (DXY) יורד 0.35%.

האירו עלה 0.3% מול השקל ושערו היציג ננעל ברמה של 4.307 שקלים, הדולר עלה 0.18% ושערו היציג נקבע על 3.781 שקלים.

לדברי ליאור פאוסט, מנהל מסחר מט"ח בלאומי שוקי הון: "כפי שראינו בפעמים האחרונות של אפיזודות קשות בשווקי המניות גם הפעם שוק המט"ח מתיישב במושב האחורי ורמות התנודתיות אף יורדות. דבר נוסף שמתרחש במקרים אלו הוא חולשת השקל. כך בפברואר האחרון, בגל הירידות החזק הראשון השנה, עברנו את רמות ה-4.40 באירו/שקל. וגם הפעם אנחנו מטפסים בהדרגתיות למעלה. בטווח הקצר אין סיבות מיוחדות לאהוב את השקל, אי הוודאות הפוליטית (בחירות) והגיאופוליטית (טראמפ-סוריה) עולה, הרגישות המיוחדת של השקל לבורסות ופער הריביות, מביאים את השקל לשפל של כמעט שנתיים מול הדולר".

"גם אמירות שהיו עשויות להיתפס ע"י השווקים כניציות מצד הנגיד הנכנס, אודות נורמליזציה של המדיניות המוניטרית ואמירה כי שערי החליפין צריכים להיקבע ע"י כוחות השוק, לא חוללו מפנה במגמת חולשת השקל, למרות הפוטנציאל הנפיץ של אמירות ראשונות של נגיד נכנס. במידה והבורסות ימשיכו לרדת, פריצת ה-3.80 שקלים כמעט בלתי נמנעת. בטווח הארוך יותר מומלץ לחשוב על גידורים בייחוד עבור יצואנים שיכולים לנצל את הרמות הנוכחיות, שהרי מעבר לפינה אנחנו כבר רואים את האפשרות לקיטון בפערי הריביות, ושיפור בתזרים של מדינת ישראל עם התגברות השפעות הגז וגידול בהשקעות ובפעילות הכלכלית בישראל מצד חברות כגון אינטל".