העצמאים יתמודדו לכנסת: "נביא 5 מנדטים ונהיה הפתעת הבחירות"

נשיא ארגון העצמאים לה"ב, רועי כהן, צפוי להתמודד בראש הרשימה שתיקרא "מפלגת העצמאים" • הסיסמה של המפלגה החדשה: "לא ימין ולא שמאל - פרנסה" • כהן: "מדינה שמכריזה בפומבי על פגיעה בעצמאים, ושכלכלתה בנויה על 'חובות כן - זכויות לא', הביאה אותנו להחלטה על הקמת המפלגה"

רועי כהן / צילום: כדיה לוי
רועי כהן / צילום: כדיה לוי

נשיא ארגון העצמאים לה"ב, רועי כהן, הודיע היום (ד') במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל-אביב על כוונת העצמאים להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, שייערכו ב 9 לאפריל השנה.

כהן צפוי להתמודד בראש הרשימה שתיקרא "מפלגת העצמאים", ולדבריו, "מדינה שמכריזה בפומבי על פגיעה בעצמאים, ושכלכלתה בנויה על 'חובות כן - זכויות לא', הביאה אותנו להחלטה על הקמת המפלגה".

לדברי כהן, הסיסמה של המפלגה החדשה היא "לא ימין ולא שמאל - פרנסה".

במסיבת העיתונאים שבה כהן חשף את המפלגה החדשה, השתתפו נציגי ארגונים עסקיים רבים במשק. לדברי כהן, "יש משהו אחד שפספסו בירושלים: הם הצליחו כל-כך לרמוס אותנו, שהתלכדנו בפעם הראשונה בהיסטוריה כדי להילחם על הבית שלנו. עכשיו זה בידיים שלנו - גורלנו בידינו. מהיום יש לנו נציגות, יש ישיבה בתוך הכנסת ובממשלה".

כהן העריך את כוחה של המפלגה החדשה ב-5 מנדטים: "יש 530 אלף עצמאים במשק, ומטרתנו להביא כ-10% מהמשפחות הללו, שהפעם יצביעו עבור עצמם. אנחנו נהיה הפתעת הבחירות של 2019", אמר.

בנאומו האשים כהן את המוסד לביטוח לאומי, שלדבריו "לקח מאיתנו עשרות מיליארדי שקלים בשנים האחרונות, אך העצמאים הם אזרחים סוג ב'". בנוסף הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי הרשויות המקומיות, ש"כל מה שמעניין אותן זה איך לגבות מאיתנו כל אגרה אפשרית", וטען: "השיטה כולה במדינה הפכה את העצמאי לחוליה החלשה ביותר במשק הישראלי. כ-50 אלף משפחות סוגרות בכל שנה את העסק ומגיעות לחדלות פירעון, ודרוש להן עשור כדי להשתקם כלכלית - וזה לא אכפת לאף אחד".