מחיר ההדחה של ציפי לבני עוד יתברר לאבי גבאי בהמשך

אם גבאי חושב שההדחה הפומבית השאירה את הסיפור מאחוריו – הוא לא מכיר את ציפי לבני

ציפי לבני / צילום: תמר מצפי
ציפי לבני / צילום: תמר מצפי

"בשנת 2008 נבחרה ליו"ר מפלגת קדימה שבראשותה זכתה בבחירות לכנסת השמונה עשר ב-28 מנדטים, והייתה למפלגה הגדולה בכנסת. לבני שימשה כיו"ר האופוזיציה. בשנת 2012 התפטרה מהכנסת לאחר שהפסידה בפריימריז לשאול מופז. לקראת הבחירות לכנסת ה-19 הקימה את מפלגת 'התנועה' אשר זכתה בבחירות ב-6 מנדטים. כיהנה כשרת המשפטים בממשלת נתניהו השלישית. בשנת 2014 פוטרה על ידי נתניהו. לקראת הבחירות לכנסת ה-20 חברה לבני למפלגת העבודה לרשימה משותפת בשם 'המחנה הציוני', עד לפרישתה של מפלגת העבודה מהאיחוד, בראשית 2019". כך מיטיבה ויקיפדיה לתאר את פועלה הפוליטי של ציפי לבני.

ויתרה על כיסאות בגלל עקרונות

רבים בציבור לא מכירים את פרטי הקריירה של לבני. אפשר גם להוסיף שבכנסת ה-18 היא הייתה יכולה להתמנות לראשות הממשלה. זה לא קרה משום שהיא סירבה לדרישות שהציבו המפלגות החרדיות, שלא תאמו את דעותיה ועקרונותיה. פרשנים רבים העלו עובדה זו לחובתה, אמרו שהיא "פספסה" הזדמנות. מעטים מאוד, אם בכלל, שיבחו את עמידתה יוצאת הדופן על עקרונותיה, עליה שילמה את המחיר הגבוה ביותר בפוליטיקה הישראלית. גם גבאי שכח להזכיר עובדה זו כאשר הודיע אתמול על פרידה מלבני מול המצלמות.

בריחה מעימות

עכשיו לעניין הפיטורים הפומביים. מותר לראש המפלגה להיפטר משותפה. זה ברור. אם המנהיג הוא אדם חזק, הוא עושה זאת באופן ישיר בארבע עיניים. אם לא, הוא עושה זאת באופן פומבי כדי להימנע מעימות חזיתי וישיר. לדעתי, צודקים אלה שטוענים שגבאי "גיבור" על אישה, ושלא היה עושה זאת לגבר, אם היה יושב שם במקומה.

לא סוף הסיפור 

הטענות העיקריות של גבאי הן שתיים: שלבני נפגשה עם ראשי מפלגות כדי להקים גוש שמשמעותו סוף מנהיגותו של גבאי; והטענה השנייה שהיא אמרה, לא בפומבי, שגבאי אינו מתאים להוליך את המחנה לניצחון. לעניות דעתי היא צודקת בשני הדברים. ובשביל גבאי זו סיבה מצוינת להיפטר ממנה.

מדובר במהלך שצריך להביך את כל מי שהיה שותף לו. בדבר אחד אני בטוח: אם גבאי חושב שהסיפור הזה מאחוריו - הוא לא מכיר את ציפי. היא אישה חזקה, כפי שהוא עצמו אמר.

דבר "הצמרת המשפטית" של הליכוד

אי אפשר להתעלם מההתפתחויות המשפטיות בגזרת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הזוי ומופרך", אמרו בליכוד על המפגש של היועמ"ש אביחי מנדלבדליט עם בכירי מערכת המשפט לשעבר, בעניין מועד ההודעה על ההחלטה להגיש כתבי אישום נגד נתניהו. מי אמר? - יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, לא פחות. "בריונות פוליטית", הייתה הגדרה נוספת לאירוע זה, הפעם מפי אורן חזן שהורחק פעמיים מהכנסת בגלל בריונות פוליטית.