דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

פורסייט מבטלת את מיזוג פיתוח המערכת הסלולרית למניעת תאונות לתוך שלד בורסאי

הצלילה של מניית פורסייט: מוסדיים שהשקיעו כ-45 מיליון שקל בחברה ביוני האחרון מופסדים כיום יותר מ-40% • החברה מבטלת את מיזוג פעילות המו"פ שלה לפיתוח מערכת "Eye Net" לתוך השלד הבורסאי תמדא

חיים סיבוני / צילום: יחצ
חיים סיבוני / צילום: יחצ

חברת פורסייט   מבטלת את מיזוג פעילות המו"פ שלה לפיתוח של מערכת מבוססת תקשורת סלולרית למניעת תאונות דרכים בין רכבים, ובין רכבים להולכי רגל ("Eye Net"), לתוך השלד הבורסאי תמדא.

החברה, הנמצאת בשליטת חיים סיבוני ופועלת בתחום של פיתוח מערכות ראייה ממוחשבות לכלי רכב, מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית, דיווחה הבוקר לבורסה כי מכיוון שלא התקיימו כל התנאים המתלים בעסקה "הגיעו הצדדים להסכמה על ביטול עסקת המיזוג".

לפי ההסכם שנחתם בין שתי החברות בחודש מאי השנה, אמורה הייתה פורסייט לפצל את הפעילות הקשורה לפיתוח המערכת לתוך חברה בת בבעלותה המלאה, ולאחר מכן תמזג אותה לתוך תמדא. זאת בתמורה לכ-74.5% ממניות השלד.

תמדא נשלטת (85%) על-ידי חברת החיתום איפקס הנפקות של אליאב בר דוד ואהרן סמרה. מניית תמדא, ששווייה בבורסה עומד על כ-10 מיליון שקל, נמצאת כיום ברשימת השימור בבורסה.

מניית פורסייט נסחרה היום (ה') ביציבות. בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של יותר מ-60% ושוויה של החברה הצטמק לכ-157 מיליון שקל. ביוני האחרון גייסה החברה כ-45 מיליון שקל מחברת הביטוח והפיננסים הראל, מיטב דש, פסגות ומשקיעים נוספים, באמצעות הקצאות מניות לפי מחיר של 2.05 שקל למניה - השקעה שעליה הם מופסדים היום יותר מ-40%.

פורסייט הוקמה על ידי המנכ"ל חיים סיבוני (מחזיק בכ-27% מההון) בשנת 2015. החברה הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשון שלה היו קבוצת לובינסקי, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה ביבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס; וגיא מיוחס, זכיין פורשה.

במחצית הראשונה של 2017 ביצעה החברה כמה גיוסי הון נוספים בסכום מצטבר של יותר מ-40 מיליון שקל. בין השאר, השקיעו בחברה משפחת דיין, מבעלי חברת הסחר במכוניות טרייד מוביל ועסקים נוספים בתחום הרכב; חברת המזרח של משפחת עיני, הבעלים של יבואנית הרכב UMI; ציפורה ואריאל מעוז ממשפחת קרסו, בעלי יבואנית מכוניות ניסאן ורנו. אליהם הצטרפו גם ד"ר יואב בן דרור, עומר גלעין ואדי שפירא, מייסדי חברת האלגוטריידינג המשגשגת פיינל; בריאן קופר, ממייסדי חברת התוכנה ריטליקס; אילים קרנות נאמנות, תכלית מדדים, קרן הגידור חצבים ועו"ד שמוליק זיסמן.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא שוק ההון?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות