טבע תשלם לאמג'ן ותפסיק למכור את הגרסה הגנרית ל-Cinacalcet עד 2021 כחלק מהסדר פשרה

ההסדר מסיים הליך משפטי בין החברות, בנוגע לתרופה שמכירותיה המקוריות מגיעות ל-1.7 מיליארד דולר בשנה • התרופה מיועדת לטיפול בפעילות יתר של בלוטת יותרת התריס בחולים עם מחלת כליות כרונית המטופלים בדיאליזה • מניית טבע עלתה אתמול ב-2.8%, אחרי שבשבועות האחרונים החברה איבדה כחמישית משוויה

מפעל טבע/  צילום:  רויטרס - Ammar-Awad
מפעל טבע/ צילום: רויטרס - Ammar-Awad

חברת התרופות טבע הגיעה להסדר פשרה בנוגע לתרופה Cinacalcet, שסיים מחלוקת משפטית בינה לבין חברת אמג'ן, יצרנית המוצר המקורי.

מדובר בתרופה שמיועדת לטיפול בפעילות יתר של בלוטת יותרת התריס (hyperparathyroidism) בחולים עם מחלת כליות כרונית המטופלים בדיאליזה. מכירות המוצר המקורי מסתכמות לכ-1.7 מיליארד דולר בשנה.

טבע כבר השיקה באחרונה גרסה גנרית לתרופה בארה"ב, אבל כחלק מהסדר הפשרה עם אמג'ן, טבע הסכימה להפסיק ולמכור את המוצר הגנרי שלה עד למועד שנקבע באמצע 2021, או מוקדם יותר בנסיבות מסוימות. טבע תשלם לאמג'ן סכום שהיקפו לא דווח, כחלק מההסדר, שמסיים גם את ההליכים המשפטיים בנושא זה.

טבע  , המנוהלת על ידי קאר שולץ, נסחרת בבורסות של ניו יורק ושל תל אביב ושווי השוק שלה 17.3 מיליארד דולר. מניית טבע עלתה אתמול, ביום המסחר הראשון של 2019 בוול סטריט, בשיעור של 2.8%, אחרי שבשבועות האחרונים של 2018 החברה איבדה כחמישית משוויה, על רקע הירידות החדות בשווקים ועל רקע החששות בנוגע לחקירת קרטל התרופות הגנריות, שטבע היא אחת החברות שלכאורה מעורבות בו.