יורוג'ן ממנה למנכ"לית את מי שהייתה ראש חטיבת האונקולוגיה של נובארטיס

ליז בארט תחליף בתפקיד את רון בנצור • המהלך מאותת על תוכניות החברה לצאת במהלך השקה משמעותי

מינוי בכירים / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
מינוי בכירים / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת יורוג'ן פארמה  הודיעה היום (ה') על מינויה של אליזבת' (ליז) בארט, עד כה ראש חטיבת האונקולוגיה בחברת נוברטיס, כמנכ"ל החברה. בארט תחליף בתפקיד את רון בנצור, אשר שימש כמנכ"ל החברה משלב הכנתה להנפקה ובשנתיים הראשונות למסחר שלה בנאסד"ק, בתקופה בה הגדירה את האסטרטגיה שלה וביצעה את הניסויים הקליניים המשמעותיים שלה.

בארט הגיעה לתפקיד בעקבות קשריה עם יו"ר החברה פרופ' אריה בלדגרין, המוכר כמי שייסד וניהל את חברת הסרטן קייט פארמה ומכר אותה לגיליאד האמריקאית בכ-12 מיליארד דולר, וביצע לפני כן עוד מספר אקזיטים מרשימים בתחום התרופות. בלדגרין שימש כיו"ר יורוג'ן מאז שהייתה חברה פרטית קטנה, ברמות משתנות של מעורבות ופעילות.

יורוג'ן מפתחת תרופות לסרטן בדרכי השתן, והמוצר המוביל שלה, לטיפול בסרטן בדרכי השתן העליונות, הוגש לאישור ה- FDA במסלול 'אישור מתגלגל', כלומר התוצאות מן הניסוי של החברה מתקבלות ומוגשות בו זמנית. החברה תפרסם תוצאות ראשונות מן הניסוי במהלך השבועות הקרובים, ובהינתן שהן טובות, היא תוכל כנראה לקבל אישור עד אמצע השנה, ובכוונתה להשיק את המוצר עד סוף השנה. נראה כי כמו במקרה של קייט פארמה, גם כאן בלדגרין מכוון להכין את מערך הייצור עוד לפני קבלת האישור, כך שביום מתן האות ניתן יהיה כבר להתחיל לעבוד.

פעילותה המסחרית של החברה נמצאת היום בארה"ב, אך היא רשומה בישראל וכאן גם נמצא מרכז הפיתוח שלה.

בארט שימשה כאמור עד כה כראש חטיבת האונקולוגיה בנוברטיס, כלומר היא התחרתה מול קייט פארמה שניהל בלדגרין על ההגעה הראשונה לשוק עם מוצר ה- CAR-T לסרטן הדם (שתי החברות הגיעו בסופו של דבר לשוק כמעט באותו הזמן) וכן על המסחור של שני המוצרים במקביל. לפני התפקיד שלה בנוברטיס, היא שימשה כראש חטיבת הסרטן בפייזר, לצד תפקידים נוספים בפייזר, ואף שימשה כראש תחום האונקולוגיה בספלון, לפני מכירתה לטבע.

"בניתי קריירה בכמה מן החברות הטובות ביותר בתעשייה, והייתה לי ההזדמנות להיות בתפקיד שהוא יזמי בתוך כל אחת מן החברות הללו. כעת יש לי הזדמנות ליישם את הניסיון היזמים הזה בחברה קטנה יותר הנמצאת לקראת שינוי", אמר בארט. "יורוג'ן ערוכה ומוכנה להוכיח את יכולותיה של פלטפורמת המוצרים שלה באמצעות האישור והמסחור של מוצר הדגל, והיא נערכת לכניסה למסחור במהלך השנה. זוהי תקופה מרגשת להצטרף לבחרה ולעבוד עם הצוות המדהים שלה ולהביא מהפיכה בתחום האורו-אונקולוגיה ומעבר לו".

המינוי של מנכ"ל בעלת רקע מסחרי חזק כל כך מעידה על כוונתה של החברה לצאת להשקה משמעותית של המוצר המוביל שלה , ולא למכירות המהוות הוכחת היתכנות במטרה לחתום על עסקת אקזיט או שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת הפצה (אם כי לא בטוח שהחברה תסרב לעסקה כזו אם תהיה לה הזדמנות טובה). יורוג'ן מסוגלת לנקוט אסטרטגיה זו, משום שבקופתה 109 מיליון דולר בעקבות שני גיוסי הון בנאסד"ק ושוויה בבורסה האמריקאית עומד היום על 716 מיליון דולר, גם אחרי גל הירידות האחרון במניות הביומד בארה"ב (שלא ממש נגע בחברה).

"ליז הוכיחה את עצמה כמנהיגה יוצאת דופן, עם החזון והניסיון הדרושים לקראת ההשקה הצפויה של המוצר המוביל של יורוג'ן במהלך 2019", אמר בלדגרין בעקבות המינוי. "הנחישות והמחויבות של רון בנצור לקבוצה הובילו את יורוג'ן לעמדת הובלה בתחום האורו-אונקולוגיה, ודרבן חדשנות נחוצה ביותר בתחום הזה שלעתים קרובות הוא מוזנח. אנחנו מודים לרון ונשמח לתמוך בו במיזמיןם נוספים בחברות חדשניות בתחום מדעי החיים".