לא הושגה הסכמה על סיום השבתת הממשל בארה"ב

השבתת הממשל בארה"ב נמשכת כבר שבועיים לאחר מחלוקת סביב דרישתו של טראמפ לממן בניית חומה בגובל עם מקסיקו • הדמוקרטים והרפובליקנים צפויים להיפגש גם היום בניסיון להגיע לפשרה

ננסי פלוסי/צילום: רויטרס  Joshua Roberts ,
ננסי פלוסי/צילום: רויטרס Joshua Roberts ,

הדמוקרטים והרפובליקנים לא הצליחו להגיע אתמול (ש') להסכמות כדי לסיים את השבתת הממשל בארה"ב, שנמשכת כבר שבועיים. יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי מסרה כי הדמוקרטים צפויים להעביר תקנות מיוחדות במהלך השבוע בניסיון לפתוח חלק משירותי הממשל. 

המחלוקת היא סביב דרישתו שלו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להעביר 5.6 מיליארד דולר למימון בניית חומה בגובל עם מקסיקו. הדמוקרטים, ששולטים בבית הנבחרים, העבירו השבוע הצעת חוק שמאפשרת את פתיחת הממשל בלי העברת המימון לחומה. בתגובה טראמפ הודיע כי לא יחתום על ההצעה עד שהוא לא יקבל את הכסף הדרוש לו. 

לאחר שהמו"מ אתמול נכשל, פלוסי אמרה כי הדמוקרטים יחפשו דרך לפתוח את משרדי הממשלה בהדרגה במהלך השבוע, עם משרד האוצר ומס ההכנסה תחילה. "הפעולה הזו הכרחית כדי שהאמריקאים יוכלו לקבל את החזרי המס שלהם בזמן", אמרה פלוסי. 

סגן הנשיא מייק פנס הוביל את המו"מ בפגישה עם הדמוקרטים אתמול. הוא ציין כי השיחות היו "פרודוקטיביות", אך גורם נוסף ציין כי הצדדים לא דנו באפשרות לפשרה סביב היקף המימון לחומה. הדמוקרטים והרפובליקנים צפויים להיפגש שוב היום.  

בינתיים, 800,000 עובדי מדינה פדרליים שוהים בבית או עובדים ללא שכר.