פנייה לתאגיד: לא למנות את רון ירון למנכ״ל כאן בעקבות תיק מוזס-נתניהו

עורך הדין שחר בן מאיר פנה במכתב לחברי מועצת התאגיד וביקש מהם לא למנות ואפילו לא לשקול את מינויו של ירון למנכ"ל התאגיד • הסיבה:  ירון שימש העורך הראשי של ידיעות אחרונות בשנים 2018-2011 תקופה שבמהלכה התרחש תיק 2000

עורך ידיעות אחרונות רון ירון / צילום: אביגיל עוזי
עורך ידיעות אחרונות רון ירון / צילום: אביגיל עוזי

כשבהדרגה הולכים ונחשפים המועמדים לתפקיד מנכ"ל תאגיד השידור מגיע היום פניה כנגד אחד מהם: רון ירון, שכיהן עד לאחרונה בתפקיד העורך הראשי של "ידיעות אחרונות". עורך הדין שחר בן מאיר, המתמחה בתביעות יצוגיות ובין המערערים על מיזוג רשת וערוץ עשר, פנה במכתב לחברי מועצת התאגיד וביקש מהם לא למנות ואפילו לא לשקול את מינויו של ירון למנכ"ל התאגיד. הסיבה בעטיה סבור בן שחר כי יש להתעלם ממועמדותו של ירון היא כי ירון שימש העורך הראשי של ידיעות אחרונות בשנים 2018-2011 תקופה שבמהלכה התרחש תיק 2000. 

תיק 2000 הוא התיק בו חשוד מו"ל דיעות נוני מוזס במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו. במסגרת התיק נטען כי מוזס הציע לנתניהו סיקור אוהד בידיעות אחרונות בתמורה לחקיקת חוק שיטיב עימו כספית. בן שחר טוען כי במסגרת תפקידו כעורך שימש ירון למעשה כמוציא לפועל העיקרי לשימוש הפסול בעיתון. בנוסף הוא סבור כי העובדה שירון לא פרש מתפקידו כשהתפרסמה הפרשה מעידים שלירון אין הבנה מהו חופש עיתונות ומה תפקידו בחברה דמוקרטית. הוא מבהיר כי ירון איננו חשוד בעבירה פלילית כלשהי.

בן שחר מבקש כאמור מחברי המועצה לא למנות ולא לשקול למנות את ירון למנכ"ל התאגיד ומבהיר שאם לא יעתרו לבקשתו הוא שומר לעצמו את הזכות לפנות לערכאה משפטית מוסמכת. נזכיר כי רון ירון עזב לפני מספר חודשים את תפקיד העורך הראשי לאחר שמונה שנים בטונים צורמים, בין היתר, על רקע מאבק עם מוזס בהקשרים של שמירה על עצמאות מערכתית והתנגדות למהלך פיטורים. נדגיש שירון לא נחשד בכלום בתיק 2000, אלא רק העיד בו ואין שום טענה שהיה מודע למו"מ בין נתניהו למוזס.

רון ירון העדיף שלא להגיב והפנה אותנו למאמר שפרסם בעמוד הראשון של ״ידיעות אחרונות״ בינואר 2015 כאשר התפוצצה פרשת 2000. באותו מאמר, תחת הכותרת, ״כשהבית רועד״, כתב בין השאר ירון: ״אתמול בערב התברר לי שאני לא רק העורך הראשי של העיתון החשוב והמשפיע במדינה, אני גם זה שמחזיק ביד את סולם ריכטר. אני אחראי על רעידת האדמה שתהיה פה. ובמילים אחרות: אין מצב שהעיתון הזה היה שורד את רעידת האדמה הזו. כולנו, כאיש אחד, היינו עוזבים ומחפשים בית אחר. אנחנו, העורכים והכותבים, נאמנים קודם כל לכם ורק אחר כך למי שמשלם לנו את המשכורת״.