מנועי בית שמש השלימה רכישת חישולי כרמל; תייצר חישולים עבור פראט אנד וויטני ב-360 מיליון דולר

היקף הרכישה: כ-60 מיליון דולר • חישולי כרמל נרכשה בשנות ה-90 בידי פראט אנד וויטני, מיצרניות המנועים התעופתיים הגדולות בעולם, ואחד מלקוחותיה המרכזיים של מנועי בית שמש

חברת מנועי בית שמש  השלימה היום את העסקה לרכישת חברת חישולי כרמל מידי יצרנית המנועים האמריקאית פראט אנד וויטני ב-58.5 מיליון דולר. מנועי בית שמש, שעוסקת בשיפוץ מנועים ובייצור חלקים למנועים, נמצאת בשנתיים וחצי האחרונות בשליטת קרן פימיומנוהלת על-ידי רם דרורי. בתקופה זו רשמה מניית החברה תשואה מתואמת של ב-90% על רקע האצת הצמיחה בפעילותה. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-770 מיליון שקל.

חישולי כרמל פועלת גם היא בתחום התעופה, והיא מחזיקה בכל ההסמכות הנדרשות לייצור חישולים (עיצוב חלקי מתכת בלחיצה או בכבישה) למנועי סילון. חישולי כרמל נוסדה בשנת 1961 ומעסיקה 225 עובדים במפעלה בטירת כרמל. הנהלת חישולי כרמל בישראל תמשיך להוביל את החברה גם לאחר העברת הבעלות.

בשנות ה-90 נרכשה חישולי כרמל בידי פראט אנד וויטני, שהיא מהיצרניות המובילות בעולם של מנועים תעופתיים, ואחד מלקוחותיה המרכזיים של מנועי בית שמש. החברה האמריקאית היא הלקוח הגדול ביותר של חישולי כרמל, ובמסגרת עסקת הרכישה הנוכחית התקשרה חישולי כרמל בהסכם מסגרת ארוך-טווח (LTA) עם פראט אנד ויטני, שבמסגרתו היא תייצר חישולים עבור המנועים החדשים של פראט אנד וויטני בהיקף צפוי של 360 מיליון דולר לעשר שנים (עד 2028).

ההסכם יהווה בסיס להמשך הקשר העסקי הענף בין פראט אנד וויטני לחישולי כרמל. ההסכם מביא את צפי ההזמנות המוערך של מנועי בית שמש במסגרת הסכמי מסגרת לרמה של כ-1.4 מיליארד דולר ל-14 השנים הקרובות.

חישולי כרמל גם היוותה עד כה ספקית של חישולים למנועי בית שמש עצמה, כאשר חישולים אלו מהווים חומר גלם לפעילותה של מנועי בית שמש בתחום ייצור החלקים. משכך, מציינת מנועי בית שמש, הרכישה מהווה תוספת טבעית וסינרגטית לשרשרת האספקה שלה.

לחישולי כרמל לקוחות נוספים מקרב החברות הגדולות בעולם לייצור מנועי סילון לתעופה, ובהם גם לקוחות של מנועי בית שמש, כגון MTU, ITP, Snecma ועוד. לדברי הנהלת מנועי בית שמש, הרכישה תביא להגדלת ולהעצמת יכולותיה בשרשרת הערך בתחום פעילותה, ולהרחבת סל המוצרים ללקוחות, תוך מיצובה כספקית פתרונות מקיפים ללקוחות (One Stop Shop).