לאחר שהבעלים נטש: רון הדסי ומשה גדנסקי הצטרפו לדירקטוריון ברוקלנד הקורסת

המינויים נעשו כדי לאפשר קבלת החלטות תקינה בחברה • יחד עם בעל השליטה, בועז גלעד, עזב גם הדירקטור מטעמו, אלון רסקי • בתחילת השבוע אישרו מחזיקי האג"ח להפקיד את סמכויות הניהול בידי רונאל בן דב, שיכהן כמנהל ארגון מחדש ראשי בברוקלנד אפריל

רון הדסי / צילום: איל יצהר
רון הדסי / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן הקורסת ברוקלנד אפריל ממנה שני דירקטורים חדשים במטרה לאפשר קבלת החלטות תקינה בחברה. השבוע דיווחה ברוקלנד כי לבקשת נאמן איגרות החוב שלה, אישר דירקטוריון החברה את מינויים של רון הדסי ומשה גדנסקי לדירקטורים בלתי תלויים בה. המהלך הגדיל את מספר הדירקטורים של ברוקלנד לארבעה.

רון הדסי, עורך דין בהשכלתו, משמש בשנים האחרונות בתפקידי יו"ר הדירקטוריון של החברות אלביט הדמיה ופלאזה סנטרס, ומוביל את מימוש הסדרי החוב של שתיהן. הדסי, שכיהן בעברו כמנהל קבוצת ברונפמן-פישר בישראל, גם הוביל מאז את מימוש הסדר החוב בחברת הנדל"ן נאנט ואת פירעון מלוא חובותיה למחזיקי האג"ח.

משה גדנסקי הוא עורך דין ורואה חשבון בהשכלתו, שמשמש כסמנכ"ל הכספים של קבוצת נץ שנמחקה לאחרונה מהמסחר בבורסה. הדסי וגדנסקי יזכו לתגמול זהה לזה שמקבלים הדח"צים בחברה ויוגדרו שניהם כבעלי מומחיות חשבונאית ופיננסית.

גל התפטרויות

מינוי של שני דירקטורים חדשים בברוקלנד הפך מחויב המציאות לאחר התפטרותם מהדירקטוריון של בעל השליטה, בועז גלעד, ושל הדירקטור מטעמו אלון רסקי. התפטרות שהותירה את הדירקטוריון עם שני חברים בלבד, הדח"צ אביב רופל והדח"צית מילנה שניצר רטפן.

גלעד כיהן עד לאחרונה בתפקיד היו"ר והנשיא של ברוקלנד. הוא התפטר מתפקידו לאחר שהצעת החלטה ליטול ממנו את סמכויות הניהול בחברה, זכתה בדירקטוריון לרוב בזכות תמיכתם של הדח"צים ושל הדירקטור רסקי. גם רסקי עצמו התפטר לאחר שתמך בהצעה, שהועלתה בלחץ מחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה כ-150 מיליון שקל. איתם התפטרה גם סמנכ"לית הכספים, נועה מתתיהו פורן.

בהודעת ההתפטרות נימק גלעד את התפטרותו בין היתר בדרישתם של מחזיקי אגרות החוב למנות מנהל מטעמם בתוך מספר שעות, מבלי שניתנה ההזדמנות להבין כיצד ניתן לעבוד ביחד והאם יש יכולת ליצור תוכנית פעולה משותפת. זאת בנוסף לניהול מו"מ עם משקיעים ומלווים בלי להתייעץ עימו ובלי ליידע אותו, באופן שגרם לדעתו לנזקים כבדים. ולבסוף, התנהלות בהקשר זה שהיא אגרסיבית ואין מאחוריה כוונה להבריא את החברה באופן שלא מאפשר ליו"ר החברה ולמלא את תפקידו בחברה נאמנה.

את ההחלטה ליטול את סמכויות הניהול מידיו של גלעד, אישר הדירקטוריון בלחץ מחזיקי האג"ח שדרשו כי מנהל חדש לחברה ימונה בהסכמתם. בתחילת השבוע אישרו מחזיקי האג"ח להפקיד את סמכויות הניהול בידיו של רונאל בן דב, ובעקבות החלטה זו אישר שלשום הדירקטוריון את המינוי. תפקידו הרשמי של בן דב יהיה מנהל ארגון מחדש ראשי (Chief restructuring officer) הוא שאמור להוביל את מהלכי מימוש הנכסים של ברוקלנד.