המלחמה נמשכת: תע"א מנסה לטרפד מכירת אירונאוטיקס לרפאל

התעשייה האווירית דורשת מאירונאוטיקס לחשוף לפניה את כל המידע שהיא הציגה במסגרת המו"מ לקראת מכירתה לחברה המתחרה • הנהלת תע"א דורשת מחברת המל"טים לנהל הליך מכרזי לקראת מכירתה

הראל לוקר, יו"ר תע"א / צילום :איל יצהר
הראל לוקר, יו"ר תע"א / צילום :איל יצהר

התעשייה האווירית דורשת מאירונאוטיקס לחשוף לפניה את כל המידע שהיא הציגה במסגרת המו"מ לקראת מכירתה לחברה המתחרה, רפאל מערכות לחימה מתקדמות ואף לפתוח חדרי מידע מתאימים. תע"א ורפאל הן חברות ממשלתיות.

במכתב ששיגרה בימים האחרונים הנהלת תע"א לאירונאוטיקס, שעומדת לפני מכירה לרפאל ולאיש העסקים אביחי סטולרו, נטען כי על אירונאוטיקס  לנהל הליך מכרזי לקראת מכירתה. אירונאוטיקס דיווחה אתמול (א') כי הושגו הבנות שלפיהן סטולרו ורפאל ירכשו אותה בכ-850 מיליון שקל וזאת בכפוף לבדיקת נאותות שתימשך כחודש.

לפני כחמישה חודשים רפאל וסטולרו הניחו הצעה לרכוש את אירונואטיקס בכ-430 מיליון שקל אך הדירקטוריון של אירונאוטיקס דחה אותה בשל המחיר הנמוך. באחרונה נכנסה תע"א לתמונה בניסיון לרכוש את חברת המל"טים מיבנה מקרנות KCPS, בראשית ויולה ואיש העסקים אהרון פרנקל. התערבותה של תע"א בהליך הוביל להכפלת מחירה של אירונאוטיקס באופן שמעורר תרעומת בתעשיות הביטחוניות ובמשרדי הממשלה על כך ששתי חברות ממשלתיות מתכתשות זו עם זו, ומגלגלות כסף ציבורי לקרנות פרטיות.

גורמים בתעשיות הביטחוניות אמרו כי לאירונאוטיקס אין כל ערך מוסף עבור חברה כמו תע"א, שכן יש לה פעילות בתחום המל"טים ובתחום המערכות האלקטרו אופטיות. אותם גורמים טענו כי במהלכיה, תע"א מנסה למנוע מרפאל יכולות בתחום המל"טים, כדי שהיא לא תתחרה בה בענף זה.