אנרגיה ירוקה: אנלייט גייסה 85 מיליון שקל מכלל ביטוח; אנרג'יקס גייסה 103 מיליון שקל ממוסדיים

רוב המימון לאנלייט מיועד לארבעה פרויקטים בהספק מצטבר של 23 מגוואט, שיוקמו במסגרת זכייתה של החברה במכרזי רשות החשמל • אנרג'יקס הנפיקה כ-5.5% מהון מניותיה במחיר של 4.70 שקל למניה, בדומה למחירה בבורסה

פאנלים סולאריים בישראל/ צילום: Shutterstock
פאנלים סולאריים בישראל/ צילום: Shutterstock

אנלייט ואנרג'יקס, הפועלות בתחום האנרגיה הירוקה (אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח), דיווחו ביומיים האחרונים על גיוסי הון משמעותיים. אנלייט אנרגיה מתחדשת, המנוהלת כיום ללא גרעין שליטה (בעבר הוחזקה בידי יורוקום של שאול אלוביץ) דיווחה כי קבוצת כלל ביטוח וגופים נוספים הקשורים לקבוצה חתמו על הסכם למימון פרויקטים בהיקף של כ-85 מיליון שקל לייצור חשמל מאנרגיה סולארית פוטו-וולטאית, בהספק מצטבר של כ-26 מגוואט.

מימון בהיקף של כ-70 מיליון שקל (שיוחזר על פני 22 שנים) יועבר לארבעה פרויקטים בהספק מצטבר של 23 מגוואט, שיוקמו במסגרת זכייתה של החברה במכרזי רשות החשמל. עלות הקמת הפרויקטים מוערכת בכ-90 מיליון שקל וכפופה לקבלת אישורי חיבור לרשת מחברת החשמל ועמידה באבן הדרך לחיבור הפרויקטים בתוך כשנה וחצי.

תעריף מכירת החשמל לרשת יעמוד על 19.9 אג' לקוט"ש, למשך 23 שנים ממועד ההפעלה המסחרית של הפרויקטים ויהיה צמוד למדד שהוגדר במסגרת מכרזי התעריף. בהתאם לכושר הייצור החזוי של הפרויקטים, ההכנסות מתקבולי החשמל צפויות לעמוד על 8 מיליון שקל לשנה.

בנוסף, תספק כלל ביטוח, המחזיקה בכ-6.6% ממניות אנלייט, מימון מחדש בהיקף של כ-15 מיליון שקל (למשך 15 שנים) לשלושה פרויקטים מניבים שהוקמו על גבי גגות בצפון הארץ בהספק מצטבר של כ-2.6 מגוואט. הפרויקטים הופעלו מסחרית בשנת 2015 ומייצרים חשמל בתעריף של כ-54 אגורות לקוט"ש למשך 20 שנה. בהתאם לכושר הייצור של הפרויקטים, ההכנסות מתקבולי החשמל עומדות על ממוצע של 2.4 מיליון שקל לשנה. ההסכמים הנוכחיים מצטרפים למימון קודם שבוצע עם כלל ביטוח בינואר 2018 ובכך מסתכם המימון שניתן לחברה על ידי כלל עד היום לכ-245 מיליון שקל עבור הספק מצטבר של 75 מגוואט.

בשנה האחרונה שמרה מניית אנלייט  על יציבות ושוויה של החברה בבורסה עומד על כ-966 מיליון שקל.

משרד עורכי דין יהודה רווה ייצג את אנלייט בעסקה, ועו"ד אלון זיו, שותף בפירמת עורכי הדין שבלת ייצג את כלל ביטוח ופיננסים בעסקה.

מגדל הובילה את הגיוס באנרג'יקס

החברה השנייה, אנרג'יקס  הנמצאת בשליטת קבוצת אלוני חץ, ביצעה גיוס של כ-103 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית למספר גופים מוסדיים בהובלת חברת הביטוח מגדל (עבור פוליסות ביטוח חיים שהחברה מנהלת). אנרג'יקס הנפיקה כ-5.5% מהון מניותיה במחיר של 4.70 שקל למניה, בדומה למחירה בבורסה.

מגדל רכשה במסגרת ההנפקה עוד כ-1.4% והפכה לבעלת עניין עם החזקה של קצת יותר מ-5% בהון החברה. אלוני חץ תרד בעקבות הגיוס מהחזקה של כ-65.7% בחברה לכ-62% והפניקס, בעלת עניין נוספת שלא השתתפה בגיוס הנוכחי, תרד מ-6.1% לכ-5.7%. מניית אנרג'יקס נסחרה היום ביציבות. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-1.8 מיליארד שקל לאחר עלייה של 41% במניה בשנה האחרונה.