ניצחון לקשת בקרב הרייטינג: "ארץ נהדרת" גברה על "האח הגדול"

ערב השידורים הראשון של הערוץ הממוזג רשת-עשר הסתיים אמש בהובלה של קשת: השקת העונה החדשה של "ארץ נהדרת" בקשת הניבה רייטינג של 25%, בעוד שברשת הניב הפרק השני של "האח הגדול VIP" רייטינג ממוצע של 17.5% • ומה קרה בגזרת מהדורות החדשות?

כוכבי "ארץ נהדרת" / צילום: משה נחמוביץ
כוכבי "ארץ נהדרת" / צילום: משה נחמוביץ

ערב השידורים הראשון של הערוץ הממוזג רשת-עשר הסתיים אמש (ד') בהובלה (צפויה) של קשת: השקת העונה החדשה של "ארץ נהדרת" בקשת הניבה רייטינג של 25%, בעוד שברשת הניב הפרק השני של "האח הגדול VIP" רייטינג ממוצע של 17.5%.

גם בצפייה במהדורות החדשות רשמה אמש מהדורת "חברת החדשות" של קשת הובלה על המתחרים במהדורת "חדשות 13" של רשת: 22.4% רייטינג לקשת לעומת 14.9% רייטינג לרשת.

כפי שנחשף ב"גלובס", קשת עלולה להתמודד עם הליך הפרה שתפתח נגדה הרשות השנייה, לאחר ש"משכה" את מהדורת החדשות ב-15 דקות נוספות ללא קבלת איור מראש מהרשות. רשמית ה"משיכה" הייתה לאור האירועים החדשותיים, אולם על-פי גורמים בענף, בקשת בחרו לשמור באופן הזה על צופים אצלם, כי היה ברור מראש שמבחינת מהדורת החדשות, לקשת יהיה יתרון על רשת - בעוד שאת חלוקת הצפייה בין "האח הגדול" לבין "ארץ נהדרת" היה קשה יותר לצפות. 

הערב הראשון אחרי המיזוג:
 הערב הראשון אחרי המיזוג:

אפי נוה ומזג-האוויר הביאו רייטינג חריג בפרה-פריים

אבל הדרמה הגדולה באמת התרחשה דווקא בשעות הפרה-פריים, בהן נרשם רייטינג מצרפי שלא נראה על המסך שנים ארוכות: רשת וקשת הצליחו להביא ביחד למסך רייטינג מצרפי של 20% - נתון השמור בדרך-כלל לשעות הפריים-טיים. סביר להניח שלא הסקרנות של הצופים לגבי איך נראה המסך ביום שאחרי האיחוד (בין רשת וערוץ עשר) הושיבה אותם ליד מכשיר הטלוויזיה, אלא "הפרשה המשפטית" שבמרכזה ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, אשר פרטים ממנה החלו להיחשף אחרי-הצהריים, הביאה לצריכת חדשות מוגברת, לצד מזג-אוויר קר במיוחד.

למעשה, קשת הובילה אמש לאורך כל הדרך: רפי רשף בתוכנית חדשה בקשת ניצח את המהדורה החדשה של יעקב איילון ברשת - 11.7% לעומת 8.9%. "שש עם" בקשת הניבה רייטינג של 14% לעומת תוכניתו של אמנון לוי ברשת שרשמה 9.6%. גיא פינס בקשת עם 14.2% לעומת "לפני החדשות" ברשת עם 10.8%; ו"ברקוד" ברשת עם 11.4% - פחות מ"תוכנית חיסכון" בקשת עם 16.5%.