אפי נוה מתפטר מראשות לשכת עורכי הדין: "לא רוצה שענייני האישי יפגע בפעילותה"

אתמול נחשף כי אפי נוה חשוד בפרשה שעניינה חשד לקבלת שוחד תמורת סיוע במינוי שופטים • נוה: "החלטתי להתפטר הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי. אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה" • בשלב זה עו"ד אורי קינן יכהן כמ"מ יו"ר לשכת עוה"ד

עו"ד אפי נוה / צילום: רפי קוץ
עו"ד אפי נוה / צילום: רפי קוץ

על רקע הפרסומים האחרונים בנוגע לחשדות נגדו, ולאחר שאתמול (ד') הודיע על נבצרות ובהמשך נשלח למעצר-בית של 8 ימים - יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, מודיע היום כי הוא מתפטר מתפקידו כיו"ר הלשכה.

וזוהי הודעתו של אפי נוה שנמסרה היום: "אני מודיע בזה על התפטרותי מתפקידי כראש לשכת עורכי הדין. החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו, ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי". 

כזכור, אתמול נחשף כי נוה נחקר בלהב 433 (יאח"ה) בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. אחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. המעשים המיוחסים לנוה נוגעים לחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם. 

נזכיר כי נגד נוה עומד ותלוי גם כתב אישום בפרשת ביקוורת הגבולות, במסגרתו נטען כי סייע לחברתו לעבור במעבר הגבול ביציאה מישראל בדרכם לחופשה בתאילנד, ובכניסה לישראל בחזרתם מהחופשה, וזאת ללא הצגת דרכון. עם הגשת כתב האישום נגדו בחודש שעבר התפטר נוה מחברותו בוועדה לבחירת שופטים

מדוברות לשכת עורכי הדין נמסר: "היום הודיע עו"ד אפי נוה על התפטרותו מתפקיד ראש הלשכה. עו"ד אורי קינן ימלא את מקומו של עו"ד נוה עד לקיומו של הליך בחירת ראש לשכה חדש במועצה הארצית בתוך 30-45 ימים.

"עו"ד נוה שימש כראש הלשכה באחת התקופות המאתגרות ללשכה, ועל כך נתונה לו תודתנו, ואנו סמוכים ובטוחים כי מערכת המשפט תפעל למיצוי ההליכים בפרשה ותגיע לחקר האמת. הלשכה תמשיך ותפעל למילוי תפקידיה הציבוריים על-פי דין, לטובת הציבור בכלל וציבור עורכי הדין בפרט".

ממלא-מקום ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אורי קינן, שיעמוד בראש לשכת עורכי הדין בעקבות התפטרותו של עו"ד אפי נוה מתפקידו, הביע היום תקווה שחקירת המשטרה תסתיים במהרה, ואיחל למעורבים בה שינוקו מכל רבב. עו"ד קינן הודה לראש הלשכה היוצא, עו"ד נוה, על תרומתו ללשכה ולציבור עורכי הדין, והכריז כי יפעל להצעדת הלשכה לימים טובים, עבור החברה הישראלית בכלל וציבור עורכי הדין בפרט.

*** חזקת החפות: הפרשה עברה רק אתמול לשלב החקירה הגלוי שלה. יודגש כי כל המעורבים בה, ובהם אפי נוה, זכאים ליהנות מחזקת החפות.