מחזיקי האג"ח באינטרנט זהב בדרך לתביעה נגד הבנקים

בעקבות כישלון המכרז למכירת ביקום, בעלי האג"ח דורשים מהבנקים להזרים הון לאינטרנט זהב כדי להשאיר אותה בחיים ולנסות למכור את ביקום בשלב מאוחר יותר

בזק / צילום: רויטרס
בזק / צילום: רויטרס

בעלי האג"ח של אינטרנט זהב שהתכנסו היום על רקע מצבה הקשה של החברה, שוקלים לפנות לערכאות משפטיות  ולתבוע את הבנקים בעקבות המצב שאליו נקלעה החברה. החוב של אינטרנט זהב למחזיקי האג"ח מסתכם ב-728 מיליון שקל, נכון לחודש ספטמבר.

אינטרנט זהב כשלה במכרז למכירת ביקום, וכיום היא איננה יכולה לעמוד בהחזר החוב לבעלי האג"ח שלה. בדיון שהתקיים היום הועלו האשמות חריפות כנגד התנהלות הבנקים בכל הקשור לסירוב ולעיכוב שלהם במכירת בי קום בשנה האחרונה, וסוכם שביום ראשון תמונה נציגות מטעם מחזיקי האג"ח שתנהל משא ומתן מול הבנקים על הזרמת הון שתאפשר לחברה להמשיך ולהתקיים עד שבכל זאת תוכל לנסות ולהציל את ביקום.

בדיון נשמעה ביקורת כלפי הנאמן מטעם הבנקים באינטרנט זהב, כאשר נטען כלפיו שפנו אליו לפני כחודש והזהירו אותו מפני המצב הקשה של בזק, והירידה במנייה שלה, אך הוא לא הגיב לפניות ולא עשה שום פעולה שהייתה יכולה אולי להציל את המצב.

ביקום היא בעלת השליטה בבזק, והיא הנכס העיקרי של אינטרנט זהב שחייבת למכור אותה על מנת להחזיר את החוב לבעלי האג"ח. כאמור, ביום א' אמורים בעלי האג"ח לבחור נציג שייכנס למשא ומתן עם הבנקים על הזרמת הון, ובמידה והבנקים לא יילכו לקראת אינטרנט זהב, בעלי האג"ח צפויים להגיש נגד הבנקים תביעה על הנזקים שנגרמו להם בעקבות הסירוב למכור את ביקום במהלך השנה האחרונה כאשר אפשר היה לקבל הצעות גבוהות במאות מיליוני שקלים מאשר הסכומים שעליהם דובר באחרונה.