התפתחות דרמטית במכירת ביקום: קרן ההשקעות סרצ'לייט חזרה לשולחן המו"מ והציעה 400 מיליון שקל

בשעות האחרונות מתנהלים מגעים עם החברה • בתחילת השבוע הבא תובא ההצעה הסופית לאישור בעלי האג"ח של אינטרנט זהב • ההצעה עומדת על כ-20 שקל למניה

דורון תורג'מן / צילום: שלומי יוסף
דורון תורג'מן / צילום: שלומי יוסף

התפתחות דרמטית במו"מ למכירת ביקום השולטת בבזק. קרן ההשקעות סרצ'לייט מציעה לרכוש את ביקום תמורת כ -400 מיליון שקל. בשעות האחרונות מתנהלים מגעים עם החברה ובתחילת השבוע הבא תובא ההצעה הסופית לאישור בעלי האג"ח של אינטרנט זהב.

סרצ'לייט הייתה אמורה להגיש הצעה מחייבת באמצע השבוע ביחד עם קרן יורק, וזאת לצורך רכישת ביקום שמחזיקה בשליטה בבזק ואשר נמצאת בבעלות אינטרנט זהב. בעקבות כישלון המו"מ והעובדה שסרצ'לייט הגישה הצעה לא מחייבת נקלעה אינטרנט זהב למצב שבו היא דה פקטו עוברת לשליטת בעלי אגרות החוב שלה.

היום התכנסה אסיפה של בעלי האג"ח אך כבר בשלב שהסתיימה האסיפה, התברר כי סרצ'לייט חזרה לשולחן המו"מ והגישה הצעה שהיא בסיס למו"מ.

ההצעה עומדת על כ-400 מיליון שקל, 20 שקל למניה. באסיפה זעם מנכ"ל אינטרנט זהב על המחזיקים שכמה שעות לפני תום המכרז ביום שלישי התראיין אחד מהם בעילום שם וצוטט כאומר "נסכים להסתפק גם ב-480 מיליון שקלים שהינם 24 שקלים למניה". "איך אפשר לנהל ככה מכרז ולמקסם לכם החזר החוב" שאל ? "אנחנו חייבים להיות יחד ולא לתת לאיש להיכנס בינינו" אמר.

ההצעה כוללת מספר תנאים מתלים: קבלת היתר ממשרד התקשורת, השלמות בדיקת נאותות בתחום התביעות בבזק ושיפור מצבה של ביקום בדרך של ריפייננס לחוב הקצר סדרה ב או הגדלת נזילות ביקום.

בחברה מוכנים לרכוש מאינטרנט זהב 50.01% עד 65% ממניות ביקום, וטוענים שמבחינתם מצפים לתשובה עד 22 לינואר, ומסוגלים מאותו רגע לסגור תוך כעשרה ימים הסכם מחייב.

עוד טוענים בסרצלייט שיש להם כבר שותף ישראלי ורמת וודאות גדולה מול משרד התקשורת לקבלת היתר. כמו כן, עשו בדיקת נאותות מלאה בבזק ובביקום.

תנאי מתלה נוסף שלהם הינו שביום סגירת העסקה נציגי סרצלייט ישמשו כדירקטורים בבזק (כנראה במקום עמי ברלב ודורון תור'גמן). בנוסף, ציינו בהצעה שיש להם כל המקורות לסגור העסקה ואינם נדרשים לחוב, וכל המימון ייעשה מהון עצמי.

באסיפת בעלי האג"ח של אינטרנט זהב חידד היום מנכ"ל החברה לבעלי האג"ח שלהבנתו חייבים למצות ההצעה שלהם כמו גם אינדיקציה שקיימת מול גוף נוסף ולהתקדם מהר יחד עם נציגות אגרות חוב למצות המשא ומתן.

תורג'מן ביקש מבעלי האג"ח להתקדם במהירות למינוי נציגות כבר בתחילת השבוע הקרוב. ל"גלובס" נודע שבתום ישיבת מחזיקי האג"ח ישבו בעלי האג"ח לבדם ללא תורג'מן וסיכמו על מינוי נציגות כבר בתחילת השבוע.

כמו כן נחשפו באסיפת מחזיקי האג"ח על ידי המנכ"ל נתוני הליך המכירה: נעשו פניות לכמאה גופים בארץ ובעולם, מתוכם כעשרה חתמו nda ונכנסו לחדר המידע. 4 מתוך העשרה הגישו הצעות לא מחייבות שמהן רק שתיים, סרצלייט וקרן נוספת (כנראה יורק) הגיעו לישורת הסופית והצעה מחייבת הגיעה רק מסרצלייט.

יש לציין שפרסום ההצעה שהגיעה נעשה לבקשת מחזיקי האג"ח באסיפה, כאשר תוך כדי הישיבה הסכימה החברה להענות לדרישתם ופירסמה ההצעה כשעה אחרי סוף האסיפה.