מסע הבחירות של "אחי ישראלי" בראשות עדינה בר-שלום יצא לדרך

מסע הבחירות של המפלגה יתחיל במסע אוטובוסים ברחבי הארץ • "אנחנו נשאל את אזרחי ישראל מקריית שמונה ועד דרום הארץ מה מפריע להם. נשמיע להם את הרעיונות שלנו ונבקש את אמונם", אמרה בר-שלום ל"גלובס"

עדינה בר שלום / צילום: איל יצהר
עדינה בר שלום / צילום: איל יצהר

מפלגת אחי ישראלי בראשות עדינה בר-שלום ואלוף במיל' גדעון שפר השיקו הבוקר (א') את מסע הבחירות של המפלגה במסע אוטובוסים ברחבי הארץ. בין השאר יעברו בקריית שמונה ראש פינה ירושלים, עפרה, גוש עציון, אזור השרון , באר שבע וישובי עוטף עזה. במסע הם יקיימו מפגשים עם קהילות שונות: הנהגה הדרוזית בעוספייה, הנהגה הנוצרית בחיפה, מפגש עם יזמי הייטק, ויקיימו חוגי בית. בר-שלום אומרת ל"גלובס": אנחנו יוצאים למסע הזה עם פנקס ועט. אנחנו באים להקשיב. לשמוע את הבעיות ברמה הכי פרטית שיש לאזרחי ישראל. אני יודעת שכל המפלגות מבקשות רק להשמיע ולהשמיע. אנחנו נשאל את אזרחי ישראל מקריית שמונה ועד דרום הארץ מה מפריע להם. נשמיע להם את הרעיונות שלנו ונבקש את אמונם".

המטכ"ל של עדינה בר שלום: מימין - אלוף במיל גדעון שפר יו"ר המפלגה, תא"ל מיל רות ירון, אל"מ אסף לפידות
 המטכ"ל של עדינה בר שלום: מימין - אלוף במיל גדעון שפר יו"ר המפלגה, תא"ל מיל רות ירון, אל"מ אסף לפידות

בהנהגת המפלגה שלושה קצינים בכירים, אלוף במיל' גדעון שפר הטייס מעוטר הצל"ש שהינו גם יו"ר המפלגה, תא"ל במיל רות ירון שהייתה האשה הראשונה במטכ"ל, אל"מ עמוס לפידות טייס גם הוא ויזם הייטק. עוד בהנהגה, אורנה אנג'ל שהייתה בעבר בצוות של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, משה אוחיון לשעבר מהבית היהודי, פעיל חברתי ופוליטי מוכר וראש התכנית למנהיגות חברתית במרכז מנדל.

בר שלום בתו של הרב עובדיה יוסף, הקימה במצוותו את המכללה החרדית הראשונה ונחשבת מקובלת ואהודה בציבורים רבים. היא הקימה את המפלגה לאחר שנדחתה על ידי אריה דרעי בבחירות קודמות כשניסתה להיכנס לרשימת שס. היא הציבה בראש מטרות המפלגה את הסוגיה החברתית ובין השאר באמצעות החינוך ותיקון חברתי לתיעדוף הפריפריה. עוד במטרות חיים משותפים ללא כפיה, קידום הסכם שלום כולל צורך בפשרות ומיגור השחיתות האישית והמוסדית בישראל. הסעיף האחרון מרמז כי יקשה על נתניהו לצרף מפלגה זו אם תעבור את אחוז החסימה, לקואליציית כתב האישום - כלומר של מפלגות שילכו איתו למרות כתב אישום מעל ראשו.

בשלב זה הסקרים המתפרסמים לא סופרים את "אחי ישראלי" אבל מתנהלים כל העת מגעים איחוד עם מפלגות שונות ובראשן חוסן לישראל של בני גנץ, אשר אחד מאנשיו הקרובים הוא מיכאל ביטון שעבר אליו מ"אחי ישראלי". גם מול אורלי לוי מתנהלים מגעים והסברה היא שבסופו של דבר ירשם איחוד עם אחת משתי מפלגות אלה.