10 עיתונאים ב"ידיעות" זומנו לשימוע; הוועד נערך להחרפת הצעדים הארגוניים

הנהלת "ידיעות אחרונות" מעוניינת לפטר 47 עובדים ב-3 פעימות; בוועד דורשים שעוד לפני הפעימה הראשונה תוצע שוב אפשרות של פרישה מרצון • הוועד בהודעה לעובדים: "אין מנוס מנקיטת צעדים ארגוניים חריפים יותר, שעליהם נעדכן בקרוב"

בית "ידיעות אחרונות" / צילום: איל יצהר
בית "ידיעות אחרונות" / צילום: איל יצהר

החרפה במשבר בין עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" להנהלה: ל"גלובס" נודע כי מספר ימים לאחר השביתה בת השעה, עובדי העיתון נערכים להחריף את הצעדים הארגוניים, זאת לאחר שהשבוע זומנו 10 עיתונאים לשימוע לפני פיטורים.

עדכון: בעקבות ההזמנות לשימוע, יצאו עובדי ידיעות לאסיפת הסברה ספונטנית בשעה רגישה במיוחד לעיתון: 18:00 - קרוב לשעת הסגירה. האסיפה שבה עדכן הוועד את העובדים, נערכה כשעה מה שעשוי לגרום לאיחור בהדפסת העיתון ובהפצה למינויים, כלומר - נזק כלכלי פוטנציאלי כאמור. זאת הפעם השנייה בימים האחרונים שעובדי "ידיעות" יוצאים לשביתת אזהרה.

נזכיר כי לאחרונה נעשתה פנייה של העובדים לבית הדין לעבודה בבקשה להקפיא כל שינוי מבני באתר xnet, זאת עד שתיערך היוועצות עם נציגות העובדים. בנוסף, הוועד ביקש לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים הנחוצים לצורך גיבוש עמדה ביחס לשינויים שמקדמת הנהלת "ידיעות אחרונות", ביניהם פיטורים עליהם כבר דובר במסגרת המשא-ומתן שמנהלת ההנהלה עם הוועד בחודשים האחרונים. בהמשך אף יצאו העובדים לשביתת אזהרה - צעד כמעט חסר תקדים בקבוצה בשנים האחרונות.

מעדכון שנשלח לעובדי העיתון על-ידי הוועד וארגון העיתונאים עולה כי ההנהלה לא נבהלה מהמהלך ושלחה לוועד מכתב הכולל את המתווה שגיבשו לתוכנית הצמצומים, לרבות איום על זימון לשימוע של 10 עיתונאים - איום שאכן התממש. בעקבות המכתב פנו עורכי הדין של הוועד לבית הדין לעבודה בבקשה להקפיא את הזימון.

הנהלת "ידיעות אחרונות" מעוניינת לפטר 47 עובדים, ומהמכסה הזאת ירדו כבר 13 עובדים שצומצמו, רובם במסגרת תוכנית פרישה מרצון. בנוסף, 10 עובדים יפוטרו מיידית, 9 נוספים יפוטרו בפברואר, והפעימה השלישית תתרחש ב-1 בינואר 2020 ותכלול 15 מפוטרים נוספים.

בוועד דורשים שעוד לפני הפעימה הראשונה תוצע שוב אפשרות של פרישה מרצון, וחוששים כי הסירוב של ההנהלה - שממילא מוכנה לפתוח תוכנית פרישה בעוד 10 ימים - נובעת מניסיון לקדם פיטורי אי-התאמה במסווה של פיטורי צמצום. הוועד מבקש להבטיח שההסכמה לתוכנית הצמצומים תבוא בד-בבד עם חתימה על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי הנשארים.

"אין מנוס מנקיטת צעדים ארגוניים חריפים יותר, שעליהם נעדכן בקרוב מאוד", כתב היום (ב') הוועד בהודעה לעובדים. "ההירתמות המוחלטת של כולם חיונית ותסייע לנו לצמצם את מספר המפוטרים ולחתום על הסכם קיבוצי כמה שיותר טוב".

במקביל החלו ב-ynet - שם התאגדו העובדים לפני 5 שנים - לעורר את הוועד שרוב חבריו עזבו ולגייס מצטרפים חדשים לארגון. לאחר שעשרות עיתונאים חתמו על הצטרפות, נעשתה פנייה להנהלה כדי לפעול גם שם לחתימה על הסכם קיבוצי.