דרישה מגלי צה"ל: העמידו את הדס שטייף לדין משמעתי

מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, קיבל הבוקר מכתב התראה לפני פנייה לבג"ץ ששלח עו"ד גיא אופיר, ובו דרישה לערוך בירור משמעתי נגד הדס שטייף בגין פרשת אפי נוה

הדס שטייף / צילום: שלומי יוסף
הדס שטייף / צילום: שלומי יוסף

לא רק אפי נוה מאיים בתביעה נגד גלי צה"ל והדס שטייף: מפקד התחנה, שמעון אלקבץ, קיבל לידיו הבוקר (ב') מכתב התראה לפני פנייה לבג"ץ, ובו דרישה לערוך בירור משמעתי נגד הכתבת הדס שטייף בגין פרשת אפי נוה.

במכתב נטען כי מלבד החשש לביצוע עבירות פליליות על-ידי שטייף בעת קבלת הטלפון הנייד של נוה, הפריצה אליו לכאורה והשימוש בחומרים המצויים עליו, מהווים מעשיה של שטייף עבירה אתית חמורה בניגוד לסעיף 20 תקנון האתיקה המקצועית של העיתונות, האוסר על השגת מידע באמצעים פסולים שיש בהם קלון למקצוע העיתונות, ובכלל זה אלימות, סחיטה, איום, פיתוי, חדירה שלא כדין לרשות הפרט, האזנת סתר שלא כדין וכל אמצעי אחר להשגת מידע העלול, בנסיבות העניין, לפגוע באופן חמור באמון הציבור בעבודה העיתונאית.

את המכתב שיגר אל גלי צה"ל עו"ד גיא אופיר, אשר טוען כי "יש צורך לנקוט צעדים משמעתיים נגד מי שלכאורה, אגב עבודתה בתחנה, ביצעה לכאורה עבירות פליליות חמורות, ונכון לרגעים אלה עודנה מועסקת ככתבת בתחנה, ונראה שאף מתפארת בחשיפת הפרשה".

לטענת עו"ד אופיר, "הדבר חמור שבעתיים כאשר מדובר בתחנה ציבורית אשר ממומנת מכספי משלם המסים. גברת הדס שטייף היא עובדת ציבור, על כן היה עליה להקפיד הקפדה יתרה על תקנון האתיקה".

נוה חשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בנוגע לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. לפי החשד, נוה ביצע עבירות הקשורות למינוי של שופטת שלום לפני מספר שנים וכן בקשר לניסיון, שלא צלח, להביא למינויו של שופט בית המשפט השלום כשופט מחוזי. החומר המפליל לכאורה נגד נוה הוצא ממכשיר הטלפון הנייד הישן שלו, אשר הגיע למשטרה מהכתבת הדס שטייף.

בפנייתו למפקד גלי צה"ל מציין עו"ד אופיר כי מעבר להיכרות שטחית (ולא חברית) עם אפי נוה כיו"ר לשכת עורכי הדין, וכ-6 פניות בוואטסאפ אליו במהלך 3 השנים האחרונות (ו-0 שיחות טלפון עמו), הוא אינו מצוי בקשר עמו, ולא ניתן לומר כי הוא מקורב אליו או אפילו תומך בכהונתו כיו"ר לשכת עורכי הדין. "אם אכן ביצע מר נוה את המעשים המיוחסים לו, אכן ראוי שהתנהלותו תזכה למיצוי מלא של הדין, וטוב עשה כאשר התפטר מראשות הלשכה, וחבל שבשלב מאוחר", כותב עו"ד אופיר.

"יחד עם זאת", הוא מוסיף, "אם נכונים הפרסומים באשר לדרך השגת הראיות, אזי עולה תמונה לפיה הכתבת הדס שטייף, המועסקת בגלי צה"ל כעיתונאית שכירה או בצורה קבלנית, קיבלה לידה מכשיר טלפון של מר נוה, ובאמצעות מומחה פרצה את הסיסמה ועיינה בכל המידע המצוי במכשיר, ואולי גם תכתובות וואטסאפ שלי עם מר נוה, שאומנם אינן כה פיקנטיות, ואין בהן אי-חוקיות, אך לבטח אינן מעניינו של מאן דהוא, ובידי ציפייה סבירה כי יהיו לעיניו בלבד".

במקביל, כותב עו"ד אופיר, "שמעתי באוזניי ביום חמישי (17/1/2019) בצהריים, בחדשות גלי צה"ל, את גברת שטייף מתפארת בחשיפה וקוצרת קרדיט ממעשיה, שלכאורה הינם פליליים".

"מדרון חלקלק"

לטענת עו"ד אופיר, עולה תמונה מדאיגה, לפיה שטייף ביצעה לכאורה עבירות פליליות שבצידן עד 5 שנות מאסר לפי חוק הגנת הפרטיות וחוק המחשבים.

באשר להסדר החסינות שהושג עבור הדס שטייף בתמורה למסירת החומר לגורמי האכיפה, עו"ד אופיר כותב כי "אם נכונים הפרסומים אודות התנהלותה של גברת שטייף, ההסדר לא ראוי בלשון המעטה ואינו עולה בקנה אחד עם הנורמות המתבקשות במדינה דמוקרטית. ההסדר יוצר 'מדרון חלקלק', שכן מה ימנע מהעיתונאי הבא, הצופה בקנאה ב'זכייתה' של גברת שטייף מהפרשה, לפרוץ לביתו של מושא התחקיר כ'גנב בלילה' למצוא חומר מפליל, למסור את זה לפרקליטות בתמורה לחסינות ואחר-כך להתהדר בחשיפה עיתונאית על בסיס פשעו?!".

עו"ד אופיר דורש כאמור את העמדתה לדין משמעתי של הדס שטייף, ומאיים כי אם דרישתו לא תיענה בתוך 45 ימים, או יינתן מענה הסותר את הנסיבות שהוצגו באשר להתנהלותה של הדס שטייף - בכוונתו לפנות בעתירה לבג"ץ. 

*** חזקת החפות: אפי נוה הוא בגדר חשוד בלבד במעשים המיוחסים לו. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, נוה לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.