בורסות אירופה | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות; אפל זינקה, אינטל צנחה ב-5.5%

טראמפ הודיע על הסכמה בנוגע להחזרת הממשל לפעילות מלאה • מדד הדאו ג'ונס סגר שבוע חמישי ברציפות של עליות • סורוס מזהיר מהסלמה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין

רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות, לאחר שהנשיא טראמפ הכריז על הגעה להסכם עם הדמוקרטים בקונגרס בנוגע למימון שיאפשר את הפעלת חלקי הממשל שהיו מושבתים בשבועות האחרונים.

מניית אינטל רשמה ירידה חדה ומנגד אפל  רשמה עלייה של יותר מ-3%. 

21:00

נמשכות העליות בוול סטריט, על רקע דיווחים כי הנשיא טראמפ עומד להכריז על הגעה להסכם עם הדמוקרטים בקונגרס בנוגע למימון שיאפשר את הפעלת חלקי הממשל שהיו מושבתים בשבועות האחרונים.

19:00

המסחר במרבית בורסות אירופה ננעל בעליות. נמשכות העליות בוול סטריט, כשהמשקיעים מעדיפים להתמקד בדיווחים בנוגע לסיום אפשרי של השבתת חלק מפעילויות הממשל וסיום קרוב יותר מהצפוי של צמצום מאזן הפדרל ריזרב.

17:40

מתחזקות העליות בוול סטריט. מניות טאואר , אמדוקס  ואודיוקודס בולטות בעליות. 

ארצות הברית וסין נמצאות בתוך מלחמה קרה שעלולה להפוך למלחמה חמה בעתיד. כך אמר אתמול המיליארדר וגורו ההשקעות ג'ורג' סורוס, שדיבר בארוחת ערב פרטית בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

"הגישה של הנשיא טראמפ כלפי סין היא פשטנית מדי. אי אפשר לצמצם את המדיניות לסלוגן, זה הרבה יותר מורכב. אמריקה חייבת להתייחס גם ליוזמת החגורה והדרך של סין", אמר סורוס. 

16:30

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח בעליות שערים. מניית אינטל  רושמת ירידה חדה בעקבות אכזבת המשקיעים מהדוחות והתחזית שפרסמה החברה אמש לאחר סיום המסחר.

מנגד, עליות נרשמות במניות אמזון , אפל , נטפליקס ופייסבוק. 

 

 

15:00

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה חיובית. מניית אינטל  רושמת ירידה חדה במסחר המוקדם בעקבות אכזבת המשקיעים מהדוחות והתחזית שפרסמה החברה אמש לאחר סיום המסחר.

מנגד מניית סטארבקס  רושמת עלייה לאחר שהיכתה את התחזיות בדוחות הרבעון האחרון.

13:05

המסחר באירופה מתנהל בעליות גם בשעה זו.  דאקס , קאק , פוטסי  וסטוקס 600  עולים בעד 1.4%. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים גם הם בעליות. 

מניית Vodafone  יורדת במסחר לאחר שפרסמה דוחות מאכזבים. גם מניית Givaudan  השוויצרית נסחרת בירידות בשל דוחות חלשים. 

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות. דאקס , קאק , פוטסי  וסטוקס 600  נסחרים במגמה חיובית. המסחר באסיה ננעל בעליות. מדדי ניקיי , הנג סנג , קוספי , שנחאי  ו-ASX/200  נסחרו בעליות של עד 1.65%. 

מניית אריקסון  עולה במסחר לאחר שדיווחה על עלייה של 10% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2018. המתחרה הבריטית Vodafone  צפויה לפרסם את דוחותיה בהמשך היום. 

8:40

היום תימשך עונת הדוחות הכספיים בארה״ב, ולפני פתיחת המסחר בוול סטריט צפויים להתפרסם, בין השאר, דוחותיה של ענקית מוצרי הצריכה קולגייט-פאלמוליב  לרבעון האחרון של 2018. 

7:20

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים. כך, מדדי ניקיי , הנג סנג , קוספי , שנחאי  ו-ASX/200  נסחרים במגמה חיובית.

בורסת וול סטריט נסגרה אמש במגמת מעורבת. נאסד"ק עלה ב-0.68%, S&P 500 הוסיף 0.14% ודאו ג'ונס ירד ב-0.09%.  המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות, מלבד הפוטסי הבריטי שאיבד 0.3%. מדד הדאקס עלה 0.5%, הקאק טיפס 0.65%, מדריד עלתה 0.17% ומילאנו טיפסה ב-0.8%. 

הבוקר פורסם מדד המחירים לצרכן היפני, שבחישוב שנתי עמד עלה ב-1.1%. הצפי היה לעלייה של 0.9%. 

מניית חברת Tencent  עולה במסחר לאחר שהרגולטרים בסין אישרו שני משחקי מובייל חדשים של החברה. גם מניות  Samsung Electronics  נסחרת בעליות. מניית SK Hynix עולה בכ-5%. 

מניית אינטל  נופלת בכ-7% במסחר המוקדם בוול סטריט. זאת לאחר שדוחות החברה לרבעון הרביעי של השנה לא עמדו בתחזיות. 

הדולר מתחזק הבוקר ב-0.11% לעומת הין היפני ונחלש ב-0.13% לעומת היואן הסיני.

הנפט נסחר הבוקר בעליות של כ-1.4% ומחיר חבית עומד כעת על 53.84 דולר.