הסטארט-אפ הישראלי סטרים אלמנטס גייס 11.3 מיליון דולר

את הגיוס הובילה קרן הון הסיכון פיטנגו והשתתפו בו המשקיעים הקיימים, הקרנות State of Mind Ventures, ‏Samsung Next, Rainfall ואחרים • החברה הוקמה ב-2017, ובשנה האחרונה הגדילה את בסיס המשתמשים שלה ביותר מ-600%, וכיום משתמשים בה למעלה מ-140 אלף ערוצים ייחודיים

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

הסטארט-אפ הישראלי סטרים אלמנטס (StreamElements), המפתח פלטפורמה להפקת משדרי סטרימינג בשידור חי (לייב טרימינג), הודיע היום (ו') על גיוס 11.3 מיליון דולר בסבב A, בהובלת קרן הון הסיכון פיטנגו ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, הקרנות State of Mind Ventures, ‏Samsung Next, Rainfall ואחרים. לאחר הגיוס הנוכחי, סך הגיוסים של החברה עומד על 14.8 מליון דולר.

סטרים אלמנטס מתממשקת לפלטפורמות הלייב סטרימינג Twitch ו-YouTube Live, ומספקת ליוצרי השידורים כלים כגון אפקטים וופילטרים ויזואליים, צ׳ט-בוט לתקשורת עם הצופים בזמן השידור, וכלי מוניטיזציה כגון כפתור תרומות לגיוס תרומות במהלך השידורים החיים. החברה הוקמה ב-2017, ובשנה האחרונה הגדילה את בסיס המשתמשים שלה ביותר מ-600%, וכיום משתמשים בה למעלה מ-140 אלף ערוצים ייחודיים שמשתמשים בכלים של סטרים אלמנטס מדי שבוע. מערכת התרומות ליוצרי התוכן הניבה כ-15 מיליון דולר עד כה, ושותפויות עם מותגים הניבו כמיליון דולר.

"בכל מה שקשור לעולם הלייב ברודקסטינג, הפלטפורמה הפופולארית ביותר היא Twitch של אמזון, אחריה YouTube Live, במקום השלישי נמצאת פלטפורמת השידורים החיים של מיקרוסופט והרביעית היא פייסבוק לייב. זהו למעשה הענף היחידי בטק בו כל ארבעת החברות הללו מתחרות ראש בראש וזה אחד הרמזים לכך שזו תעשייה מאוד חמה", אומר ראם שרמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של סטרים אלמנטס ל״גלובס״. "יש היום כ-200 מיליון צופים בשנה Twitch TV, ובחודש ממוצע הסטרימרים שמשתמשים בכלים שלנו מגיעים לכ-20 מיליון צופים".

גד חולדאי, שותף עצמאי בקרן פיטנגו, שמצטרף כעת לדירקטוריון החברה אמר כי "המעבר של דור המילניאלים לצריכת תוכן בלייב סטרימינג הוא מהפכה שמשנה את עולם המדיה מקצה לקצה. כיום, בני נוער וצעירים צופים יותר ויותר בתכנים חיים המוזרמים בפלטפורמות הלייב סטרימינג במגוון תחומים, החל מגיימינג ו-eSports, המשך בחדשות ואקטואליה וכלה בתכנים חינוכיים. אנו מאמינים שסטרים אלמנטס נמצאת במקום אסטרטגי כפלטפורמה המאפשרת ליוצרי התוכן ליצור תוכן איכותי ומקצועי ולהגיע לקהלים רחבים בדרכה להיות מובילת התחום בעולם".

את החברה ייסדו ארבעת השותפים, אור פרי, גיל הירש, ראם שרמן ודורון ניר. הארבעה בעלי ניסיון בתחומי התוכן הדיגיטלי. שרמן ניהל את צוות המובייל של Pepper Banking והיה שותף עם דורון ניר להקמת הסטארט-אפ למכירת מוצרים יד שנייה, HappySale. כיום מועסקים בחברה 35 עובדים, 25 מתוכם בישראל והיתר מפוזרים בעולם: מנכ״ל החברה ומייסד שותף מנהל את החבר מהסיליקון ואלי, מחלקת המכירות נמצאת בלוס אנג׳לס, ויש כמה מפתחים בדנמרק ובגרמניה. עד סוף 2019 החברה מתכוונת לגייס לשורותיה 15 עובדים נוספים, מרביתם בישראל.