רשמית: גם עו"ד אילן בומבך בין הרצים לראשות לשכת עוה"ד

עוד מתחרים על התפקיד: סגנו של אפי נוה, עו"ד אורי קינן; הסנגור הפלילי עו"ד ציון אמיר; ועו"ד אביחי ורדי, בכיר בלשכה

עו"ד אילן בומבך / צילום: איל יצהר
עו"ד אילן בומבך / צילום: איל יצהר

מתמודד נוסף בקרב הירושה על ראשות לשכת עורכי הדין: עו"ד אילן בומבך (52) אישר כי יתמודד על תפקיד יו"ר הלשכה בבחירות שצפויות להתקיים בחודש יוני הקרוב. לדברי בומבך, "בשנים האחרונות התרחקתי מהלשכה. ראיתי לאן הלשכה הולכת, ולא ראיתי את עצמי חלק מזה. לאחרונה פנו אליי כמה עורכי דין בכירים והפצירו בי לעשות מעשה ולהתמודד על תפקיד היו"ר". 

מדבריו של בומבך ניתן להבין כי התמודדותו לתפקיד מגיעה גם על רקע פרשיות יו"ר הלשכה המתפטר, עו"ד אפי נוה, אשר הועמד לדין בגין פרשת "ביקורת הגבולות" ונחשד באחרונה גם בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר לקידום מועמדים לשיפוט בוועדה לבחירת שופטים.

"לפעול להחזרת האמון" 

עו"ד בומבך הבהיר כי "אנשים מרגישים מבוזים וסבורים כי זוהי השעה להחזיר את האמון ללשכת עורכי הדין ולציבור עורכי הדין. כל חיי לא נרתעתי מאתגרים ומטיפול במשברים, ועכשיו כשאני רואה את ההסתבכות שהלשכה הגיעה אליה, אני סבור כי לא ניתן להיות שווה-נפש. אני חש חובה לפעול להחזרת האמון בלשכה ולפעול לשמירה על שלטון החוק. לשכת עורכי הדין היא זרוע מאוד חשובה במערכת המשפט, כמי שאנשיה הם קציני בית המשפט".

לשכת עורכי דין אינה גוף זר לבומבך, שנכון לעכשיו נחשב לאחד המועמדים הצעירים אך גם אחד המנוסים שבהם, שכן הוא שימש בעבר במספר תפקידים בכירים בלשכה. בשנת 1999, בגיל 33, בומבך שימש כיו"ר ועדת האתיקה של הלשכה במחוז תל-אביב. בשנת 2003 הוא נבחר לתפקיד יו"ר ועד מחוז תל-אביב של הלשכה (עוד בטרם הוקם מחוז מרכז).

בהקשר למרוץ לבחירות בלשכה אמר עו"ד בומבך כי "עלינו לבצע בדחיפות שורה של פעולות ולהביא את לשכת עורכי הדין למקום אחר. יש לי כבר תוכנית סדורה שתטפל בכל הבעיות של הלשכה. נילחם למען פרנסתם של עורכי הדין, בייחוד הצעירים שבהם, נעצור את המגמה של הסגת גבול המקצוע ונכניס את עקרונות המשפט המינהלי לתוך לשכת עורכי הדין - בדגש על שקיפות".

משרדו של בומבך דורג כמשרד מוביל בתחום המשפט המינהלי בדירוג Dun’s 100 לשנת 2018 וכמשרד בולט בתחום דיני לשון הרע. לאחרונה קיבל בית המשפט המחוזי את תביעתה של ענת קם, שיוצגה על-ידי בומבך, נגד עיתון "הארץ" והעיתונאי אורי בלאו, וקבע כי האחרונים אחראים לנזקים כספיים שנגרמו לה כתוצאה מהתנהלותם כלפיה. בנוסף ייצג בומבך את קם בערעור שהגישה לעליון, בו נקבע כי מאסרה יקוצר בשנה. בעבר ייצג בומבך גם את המתמחים לראיית חשבון בעתירה שהתקבלה באופן חלקי והובילה להעלאה דרמטית של אחוז המעבר; וכן את ארגון משפחות חללי צה"ל בעתירתם לאסור את הקרנתו בציבור של הסרט "ג'נין ג'ינין".

גם בדירוג BDI משרדו של בומבך מדורג גבוה במספר קטגוריות שונות. כך, למשל, מדורג משרדו של בומבך ב"קבוצת העלית" בדירוג המשרדים העוסקים במשפט ציבורי, ייצוג מול גופים מינהליים ועתירות בבתי משפט לעניינים מינהליים; כמשרד מוביל בתחום הליטיגציה; וכמשרד מוביל ובולט בתחום דיני לשון הרע וייצוג עובדים ונבחרי ציבור בתביעות אודות פרסומים הנוגעים להם.

מועמדים נוספים לתפקיד

מועמדותו של בומבך מצטרפת למועמדים נוספים שהודיעו על כוונתם להתמודד בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין (בחודש יוני השנה). כך, גם סגנו של נוה ומי שמשמש בתפקיד היו"ר הזמני עד לבחירות הזמניות שייערכו בוועד המרכזי בעוד כחודש, עו"ד אורי קינן, צפוי להתמודד על התפקיד.

גם הסנגור הפלילי, עו"ד ציון אמיר, הודיע כי בכוונתו להתמודד בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. אמיר מכהן בשנים האחרונות כנשיא בית הדין המשמעתי הארצי של הלשכה, תפקיד שאליו הגיע על אף התנגדותו העזה של עו"ד אפי נוה.

בנוסף לאמיר, גם עו"ד אביחי ורדי הודיע כי בכוונתו להתמודד על התפקיד. ורדי שימש ב-15 השנה האחרונות כיו"ר ועדת פירוקים וכינוסים בלשכת עורכי הדין, והביע בעבר תמיכה בפועלו של נוה כיו"ר הלשכה. עם זאת, ורדי בירך על החלטת נוה להתפטר מתפקידו נוכח כתב האישום שהוגש בעניינו והחשדות המועלים נגדו.

*** חזקת החפות: אפי נוה הוא בגדר חשוד בלבד בפרשה הנחקרת בימים אלה, ובגדר נאשם בלבד בפרשת "ביקורת הגבולות". מדובר בשלבים מקדמיים בהליך הפלילי. נוה לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.