בעלי איגרות החוב של מטומי הצביעו נגד פירעון מיידי

ההצעה הייתה להעמיד את החוב לפירעון החל מ-30 בינואר, אולם בהצבעה שנערכה התברר כי כ-72.6% מכלל בעלי האג"ח שהשתתפו בהצבעה הצביעו נגד • מגדל ואילים היו בעד, מיטב דש, אדמונד דה רוטשילד, איילון, אנליסט והראל היו נגד

בעלי איגרות החוב של מטומי הצביעו נגד ההצעה להעמיד את החוב לפירעון מיידי מותנה. ההצעה הייתה להעמיד את החוב לפירעון החל מ-30 בינואר, ככל שהחברה לא תעמוד במספר תנאים. אולם בהצבעה שנערכה התברר כי כ-72.6% מכלל בעלי האג"ח שהשתתפו בהצבעה הצביעו נגד העמדת החוב לפירעון מיידי מותנה, בעוד שהמצביעים בעד היוו רק כ-27.4%. הגופים שהצביעו בעד היו מגדל ואילים. התנגדו להצעה מיטב דש, אדמונד דה רוטשילד, איילון, אנליסט והראל.

בעלי האג"ח צפויים להשתתף השבוע בהצבעה נוספת ולהחליט האם לקבל את מתווה החברה להסדר חוב.

מטומי, בניהולו של ליעם גלין, מספקת פתרונות בתחום הפרסום הדיגיטלי. לאחר שמכרה את רוב פעילויותיה, נותרה עם פעילות יחידה - החברה הבת Team Internet מגרמניה, העוסקת במוניטיזציה של דומיינים. לפי הסכמי העבר, מטומי הייתה אמורה לשלם בנובמבר האחרון כ-18 מיליון דולר עבור 10% ממניות החברה הבת שעדיין לא ברשותה, אך טרם העבירה את הכסף, וכיום החברה נמצאת במגעים עם מייסדי החברה הבת.

מטומי גייסה לפני כשנה 103 מיליון שקל באג"ח בת"א. ניירות הערך שלה קרסו באחרונה בשל חשש מחזיקי האג"ח שהעברת הכסף לחברה הגרמנית תפגע ביכולת החברה לשרת את חובה. כיום מנהלת מטומי מגעים עם מחזיקי האג"ח שלה, במטרה להגיע להסדר חוב שיכלול שינוי בקובננטים והארכת המח"מ. המתווה שהציעה החברה כולל הזרמה דולר מצד בעלי המניות הבולטים כחלק מגיוס הון לחברה.

מטומי  נסחרת בלונדון ובת"א בשווי 29 מיליון שקל.