נעילה שלילית בארה"ב: נאסד"ק נופל ב-1.1%; אנבידיה איבדה 14%

S&P 500 נפל ב-0.8% ודאו ג'ונס ירד ב-0.9% • אנבידיה הנמיכה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי בצל הירידה בביקושים וההאטה בסין • קטרפילר צנחה לאחר שהחברה פספסה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי של השנה, וסיפקה צפי מאכזב ל-2019

בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar
בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:05

המסחר בארה"ב ננעל הערב בירידות. נאסד"ק איבד 1.1%, S&P 500 נפל ב-0.8% ודאו ג'ונס ירד ב-0.9%.

ממשל טראמפ הודיע כי יטיל סנקציות על חברת הנפט הממשלתית של ונצואלה - PDVSA. מטרת הסנקציות היא לחזק את האופוזיצה שמתנגדת לנשיא ניקולאס מדורו. הירידות בנפט התמתנו מעט, וכעת הוא נופל ב-2.8%. 

מניית אנבידיה  איבדה כ-14% ו-Caterpillar  נפלה בכ-9%. 

21:25

הירידות בוול סטריט נחלשו מעט. נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  נופלים בעד 1.4%. 

הנפט  נופל בכ-3.3%. כעת מחיר חבית עומד על 51.9 דולר. 

קרן ההשקעות של סעודיה חתכה את החשיפה שלה למניות טסלה . לפי "הפייננשל טיימס", הקרן גידרה מפני ירידות את כל המניות שלה בחברה (4.9%)

19:10

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בירידות חדות. נאסד"ק  נופל ב-1.7%, S&P 500  מאבד 1.38% ודאו ג'ונס  יורד ב-1.54%. המסחר באירופה ננעל בירידות שערים של עד 1%: פוטסי , קאק  ודאקס . גם סטוקס 600  ננעל במגמה אדומה.

16:30

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בירידות של יותר מ-1%, וזאת בצל המשך עונת הדוחות כאשר עוד ועוד חברות מנמיכות תחזיות. מדד הנאסד"ק  מאבד 1.45% בפתיחה, ומדד דאו ג'ונס  יורד 1.26%.

מנייתה של אנבידיה  צוללת 14% לאחר שהחברה הנמיכה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי בצל ירידה בביקושים בתחום הגיימינג ונוכח הידרדרות בתנאים המקרו הכלכליים - בעיקר בסין.

נזכיר כי ברבעון האחרון נתוני הצמיחה של סין היו הנמוכים מזה 28 שנה. אנבידיה צופה כעת הכנסות של 2.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 2.7 מיליארד דולר. הדוחות המלאים יפורסמו ב-14 בפברואר.

גם מנייתה של קטרפילר  צונחת בחדות בפתיחה, וזאת לאחר שהחברה פספסה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי של השנה וסיפקה צפי מאכזב ל-2019. בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח של 2.55 דולרים למניה, מתחת לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק שצפו רווח של 2.99 דולרים למניה. בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו ב-14.34 מיליארד דולר, מעט מעל התחזיות המוקדמות של האנליסטים שצפו הכנסות של 14.33 מיליארד דולר.

באירופה המדדים המובילים נסחרים בירידות שהתגברו לעומת הפתיחה. הדאקס יורד 0.5%, הקאק מאבד 0.8% והפוטסי יורד 0.9%.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים כעת בעד 0.6% ומאותתים על ירידות בפתיחת שבוע המסחר. ברקע: המשך עונת הדוחות לרבעון הרביעי של השנה, כאשר מחר ענקית הטכנולוגיה אפל צפויה לפרסם דוחות. 

מניית קטרפילר מאבדת 6% בטרום-מסחר לאחר שהחברה פספסה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי של השנה, וסיפקה צפי מאכזב ל-2019.

באירופה, המדדים נסחרים בירידות בהובלת מדד הקאק הצרפתי שמאבד 0.6%. מדד הדאקס יורד 0.3% והפוטסי הבריטי מאבד 0.55%.

11:30

המסחר באירופה מתנהל בירידות בעוד החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מאותתים על ירידות בפתיחת שבוע המסחר. הדאקס הגרמני מאבד 0.33%, הקאק יורד 0.4% והפוטסי מאבד 0.1%.

באסיה המסחר ננעל בירידות, מלבד הבורסה בהונג קונג שננעלה ללא שינוי. הניקיי היפני איבד 0.6%, שנחאי ירדה 0.2%.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה האדומה. מדד הדאקס יורד 0.3%, הקאק מאבד 0.6% והפוטסי יורד 0.3%.

בהמשך לנתונים החלשים שפורסמו בשבוע שעבר באירופה, כאשר שר האוצר הגרמני אמר כי הוא מעריך צמיחה נמוכה מהצפוי, אלכס ז'בזינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, כותב בסקירתו השבועית, כי "שוקי המניות לא נבהלים מהנתונים הכלכליים החלשים. מצטיינים דווקא המדדים שנחשבים פחות סולידיים. מבין המדדים האמריקאים הראסל והנאסד"ק נמצאים ביתרון מתחילת השנה. באירופה השיגו תשואה גבוהה יותר מדדי המניות בפורטוגל, ספרד ואיטליה. למרות הסתירה לכאורה בין איומי האטה או אף מיתון בכלכלה, האווירה החיובית בשוקי המניות לא נטולת הגיון. אם מתייחסים לסיכונים שהתממשו בעשרים השנים האחרונות, המצב יכול להיות באמת מסוכן. במשבר תחילת שנות האלפיים מדד S&P500 איבד כ-34% מהשיא ומדד הנאסד"ק כ-77%. בשנת 2008 S&P500 ירד בכ-55%. אולם, בפרספקטיבה היסטורית, משברים מסוג זה היו די חריגים. צריכים לזכור שלא כל האטה בצמיחה מובילה למיתון ושלא כל מיתון פירושו התרסקות טוטאלית של שוק המניות. בהנחה שאין בועת נכסים בסדר גודל של דוט.קום או סאב-פריים, קיימות גם אפשרויות אחרות לשוקי המניות במקרה של מיתון או האטה בפעילות".

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. כך, בורסת טוקיו  רושמת ירידות, בורסות הונג קונג  ושנחאי  עולות. המשקיעים נושאים עיניהם להמשך השיחות בין ארה"ב סין, שאמורות להתחדש בהמשך השבוע, במאמץ להגיע להסכם בין שתי המדינות לפני חודש מרץ.

בסוף השבוע ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, לאחר שהנשיא טראמפ הכריז על הגעה להסכם עם הדמוקרטים בקונגרס בנוגע למימון שיאפשר את הפעלת חלקי הממשל שהיו מושבתים בשבועות האחרונים.

הבנק המרכזי בארה"ב צפוי לפרסם השבוע את החלטת הריבית שלו לחודש פברואר. לפי התחזיות, הפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי. 

בשיאה של עונת הדוחות, אפל צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים מחר, וזאת לאחר שהנמיכה את התחזיות לרבעון הבא בתחילת החודש. היתה זו הפעם הראשונה שאפל הנמיכה את התחזיות בעידן האייפון. כעת, לפי ממוצע התחזיות של הכלכלנים בשוק, הרווח למניית אפל צפויה להסתכם ב-4.17 דולר, בעוד שההכנסות צפויות להגיע ל-84.04 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.

מלבד אפל, חברות נוספות שיפרסמו דוחות השבוע: אמג'ן, חברת התרופות פייזר, וריזון, 3M, לוקהיד מרטין, ביוג'ן, אלרגן ואיביי.

ביום רביעי יתפרסמו דוחות פייסבוק, מיקרוסופט, עליבאבא, ויזה, נוברטיס, מקדונלדס, סימנס, קוואלקום וטסלה; וביום חמישי דוחות אמזון ומאסטרקארד.