סלונה קונטנט, זרוע התוכן של אתר הנשים סלונה, תעבור לקבוצת מקאן ת"א

זאת אחרי הירידה הקשה בהכנסות • ל"גלובס" נודע כי סלונה קונטנט צפויה לשמש כזרוע התוכן הדיגיטלית של הקבוצה ולשים דגש על יצירת תוכן ופחות על טראפיק • בסלונה מקווים שאחרי השקעות של מיליוני שקלים, ההכנסות מהחיבור בין הצדדים יסייעו לממן את האתר המתמחה בנשים

שירה מרגלית / צילום: איל יצהר
שירה מרגלית / צילום: איל יצהר

זרוע התוכן השיווקית של אתר הנשים "סלונה" וקבוצת הפרסום מקאן תל-אביב יצאו לפיילוט במסגרתו תהפוך סלונה קונטנט למקור הרווח העיקרי של האתר - כך נודע ל"גלובס". בסלונה מקווים שאחרי השקעות של מיליוני שקלים, ההכנסות מהחיבור בין הצדדים יסייעו לממן את האתר. 

המשמעות היא שסלונה קונטנט צפויה לשמש כזרוע התוכן הדיגיטלית של הקבוצה ולשים דגש על יצירת תוכן ופחות על יצירת תעבורה. כחלק מהשינוי המתגבש, מנכ"לית סלונה, אימי עירון, ממקימי האתר ומי שנחשבת לרוח החיה שלו, ביקשה לפרוש מתפקידה; ובמקביל, עובדי החברה יעברו לשבת במשרדים של מקאן תל-אביב.

אתר סלונה הוקם ב-2010 על-ידי עירון, שחברה לגיא בהר ועמיר גולן כדי להקים פורטל שמתמקד ופונה לנשים. לא במובן ה"מסורתי" של חלוקה לתחומים נשיים, אלא מתוך הבנה שנשים עוסקות ומתעניינות כמעט בכל תחום, ולכן יש לפנות אליהן באופן רחב יותר. שנה לאחר ההקמה הצטרפה לבעלי המניות אשת התוכן שירה מרגלית שמחזיקה כיום ב-60% מהמניות. 

בין סלונה למקאן תל-אביב היה מאז ומתמיד שיתוף-פעולה רחב מעצם מבנה הבעלות של האתר: מרגלית, לשעבר מנכ"לית במקאן תל-אביב והיום אשת תקשורת מוערכת, היא גם בת זוגו של אילן שילוח, יו"ר מקאן. עם זאת, שני הארגונים התנהלו בנפרד, ועמית משיח, מנכ"ל מקאן, ניסה במשך תקופה ארוכה למצוא פתרון איכותי לסוגיית ייצור תוכן בעידן הדיגיטלי, ואף ניסה לגייס לשם כך את רותי רודנר לתפקיד סמנכ"לית תוכן, אולם זו עזבה לאחר חודשים ספורים בלבד. 

לפני כשנתיים חל שינוי משמעותי בהתנהלות האתר בעקבות ההחלטה של פייסבוק וגוגל להפסיק כמעט לחלוטין את החשיפה של אתרים בצורה אורגנית. סלונה, בדומה לאתרים רבים אחרים, ספג מכה קשה בהכנסות בגלל הקשר הכמעט בלתי ניתן להפרדה בין ההכנסות לחשיפה. עירון בחרה שלא להתעלם מהבעיה והעבירה את כובד המשקל במודל העסקי ממכירת פרסום ליצירת הכנסות מייצור תוכן לגופים מסחריים, ואף הוחלט בהמשך להקים את סלונה קונטנט ולגייס לשם כך עובדים שמתמחים ביצירת תוכן. 

כעת נראה כי השינויים בשוק שפגעו במודל ההכנסות של סלונה הובילו לשילוב הכוחות בין הצדדים. עם זאת, יש להניח כי המשמעות היא שהאתר לא יוכל להמשיך במתכונתו הרגילה וייאלץ להשתנות, שכן קיימת סבירות גבוהה לכך שחברות מדיה ולקוחות שאינם נמנים על לקוחות מקאן לא ימהרו להפנות אליו תקציבים.

נציין כי  ההבדל בין סלונה לאתרי תוכן אחרים הוא לא רק בסוג התוכן שהוא התיימר להציע לנשים, אלא גם ובעיקר בכך שהוא נתן במה לבלוגריות ולבלוגרים חסרי ניסיון וסייע בכלים ללימוד ויצירת תוכן, מתוך תפיסה שאחד היתרונות של הדיגיטל הוא קהילות. בנוסף קידם האתר אג'נדות שקשורות בשוויון נשים, כמו למשל פרויקט "נשים בחזית" שהעלה בכל שנה על נס את הישגיהן של נשים בתחומים שונים. עם השנים נוצרה לסלונה גם התמחות ביצירת תנועה (טראפיק) באמצעות תוכן ששילב לא אחת בין קהילות נשים למותגים מסחריים שעבור רובם הקהל הנשי נחשב ליעד מבוקש. 

אימי עירון ועמית משיח בחרו שלא להגיב לדברים.