נתניהו נגד משה נוסבאום: רה"מ מקים ערוץ שידורים משלו בפייסבוק

מפלגת הליכוד בישרה היום על הקמת ערוץ בשם "ליכוד טיוי" בעמוד הפייסבוק והטוויטר של ראש הממשלה • מגיש התוכנית, אלירז שדה: "דבר אחד אני יכול להבטיח לכם - יהיה פה סיקור חיובי אמיתי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בנימין נתניהו הוא לא המנהיג הראשון החושב על הקמת ערוץ טלוויזיה ושידורי חדשות כדי לעקוף את התקשורת החופשית. בהודעת קמפיין הליכוד מטעם נתניהו היום (במוצאי שבת) בישרו דובריו על שידורי תעמולהמדי ערב בערוץ משלו, בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה ובעמוד הטוויטר שלו.

בווידאו ההשקה אמר אלירז שדה, שיהיה מגיש התוכנית: "כשכל הערוצים מייצרים חדשות בדמותם, אנחנו כאן כדי לספר לכם את האמת. הצטרפו אלינו לאולפן הליכוד טיוי בפייסבוק, ונספר לכם גם על מה שטוב וגם על האתגרים. דבר אחד אני יכול להבטיח לכם - יהיה פה סיקור חיובי אמיתי".

בהודעה שנשלחה לתקשורת בצמוד לוידאו הראשון נכתב: "מעיפים את הפייק מהניוז. הליכוד טי.וי. שבוע טוב".

נתניהו אינו המנהיג הראשון שמדבר בבוטות במשך שנים ארוכות נגד התקשורת. אפשר להיזכר בנשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, שפעל לסגור תחנות טלוויזיה, תוך שהוא מקים ערוץ שישדר את פועלו ועיתון חינמון שאף הוא שירת את צ'אבס. בהשקת העיתון הוא אמר כי זו דרכו להתמודד עם "הטרור של התקשורת" שנאבקת נגד ונגד אזרחי המדינה. ערוץ הטלוויזיה של צ'אבס נועד כדי להתמודד עם סיקור של תחנות גלובליות על הנעשה בונצואלה. בעולם הרחב לעגו לצ'אבס אבל הוא כיהן 14 שנים ברצף.

נתניהו משתמש בטכנולוגיות המתקדמות המאפשרות לכל אחד לשדר חי או באופן מוקלט באמצעות עמודי הפייסבוק. בתעמולה פוליטית אין כל בעיה, אך הדרך של נתניהו לשם היא באמצעות השתלחות בלתי פוסקת בכלי התקשורת ובעיתונאים של ישראל.

כבר בווידאו ההשקה משתמש נתניהו בדמותו של עיתונאי ותיק, כתב הפלילים משה נוסבאום, תוך עיוות קולו והצמדת מילים שנוסבאום לא אמר.

במפלגת יש עתיד הגיבו להשקת הטלוויזיה של הליכוד: "אני ממש מחכה לראות את הכתבות האלה אצלכם: 'החמאס עושה צחוק מישראל', 'העומס הבלתי נסבל בבתי החולים', 'אי-אפשר לגמור פה את החודש', 'מדינה תקועה בפקק ו'שוב הרכבת 'המהירה' לירושלים נתקעה בדרך לנתב"ג'. באופן חיובי ואמיתי כמובן".

גם יו"ר האופזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', פרסמה הודעה על השקת ערוץ החדשות "הליכוד TV": "לא מצחיק, כיוון שזה פיילוט מדויק לתקשורת, כפי שנתניהו רואה בעיני רוחו ואף נוסה באופן פעיל לייצר: צייתנית, מסורסת, מושפלת, כורעת ברך ומתחנפת למנהיג. בלי שאלות קשות, בלי תחקירים ובלי בלבולי מוח על טוהר מידות ושלטון חוק".

אלדד יניב, יו"ר מפלגת ארץ חדשה המתמודד בבחירות לכנסת, חשף כבר אתמול (ו') את תוכנית הערוץ של הליכוד בחשבון הטוויטר שלו. יניב כתב כי "בחשאיות מוחלטת הוקמו במצודת זאב אולפני טלוויזיה משוכללים ועמדת שב"כ ומשטרה. בלילות האחרונים נעשו שידורי ניסיון. BB ישדר מכאן ערב-ערב ויקרא לצפות בו ולהחרים את שידורי הערוצים 13-12. שטיפת מוח שתאפשר לגנוב בחירות (סייבר). ערב-ערב נחסום את כניסת BB למצודה. נעדכן בקרוב איך זה יקרה".

יצוין כי השידורים עצמם ייערכו ככל הנראה מירושלים.