מסתמן: יורם מוקדי נעתר לבקשת ועדת האיתור להתמודד על תפקיד מנכ"ל כאן

מוקדי, לשעבר סמנכ"ל התוכן של הוט, נעתר לפניית ועדת האיתור ובכוונתו להתמודד על התפקיד • הפגישות עם המועמדים לא יתקיימו במשרדי התאגיד, אלא במשרד עורכי הדין שמלווה את התהליך

יורם מוקדי / צילום: איל יצהר
יורם מוקדי / צילום: איל יצהר

המכרז לבחירת מנכ"ל קבוע לתאגיד השידור הציבורי "כאן" מתקדם צעד נוסף: אחרי ש"גלובס" חשף כי ועדת האיתור פנתה ליונה ויזנטל, גולן יוכפז ויורם מוקדי וביקשה מהם להתמודד על התפקיד, ל"גלובס" נודע כי מוקדי, לשעבר סמנכ"ל התוכן של הוט, נעתר לפנייה ובכוונתו להתמודד על התפקיד. ויזנטל, לשעבר סמנכ"ל התוכן של yes, ויוכפז, מנכ"ל חברת חדשות 13, סירבו לפנייה. מוקדי סירב להגיב לידיעה.

עוד נודע ל"גלובס", כי ועדת האיתור בראשותו של יו"ר התאגיד, גיל עומר, צפויה לקיים שני סבבי פגישות עם המועמדים השונים ב-7 וב-10 בפברואר. נראה כי העניין התקשורתי שהדבר מעורר, כמו גם החשש שעלה בעבר על-ידי מתמודדים פוטנציאליים כי מדובר בהליך שתוצאותיו ידועות מראש, גורמות לוועדת האיתור לנקוט משנה זהירות. כך שהפגישות עם המועמדים לא יתקיימו במשרדי התאגיד, אלא במשרד עורכי הדין שמלווה את התהליך - קפלן-אלון-גור.

הליך הבחירה מנוהל כאמור על-ידי ועדת איתור שכוללת פרט לגיל עומר גם את חברי מועצת התאגיד דוד אלכסנדר ודלית שטאובר. לפי הכללים, לוועדה שמורה הזכות לפנות גם למועמדים פוטנציאליים שהם סבורים שכישוריהם הולמים את התפקיד ומסיבה כלשהי בחרו שלא להגיש מועמדות. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחר פקיעת מועד הגשת המועמדויות פנו חברי הוועדה לשלושה אנשי תקשורת מובילים לפחות - ויזנטל, יוכפז ומוקדי - וביקשו מהם להתמודד על התפקיד.

נזכיר, כי בתפקיד מנכ"ל תאגיד השידור מכהן כיום אלדד קובלנץ שמתמודד כעת שוב על התפקיד. לפני כמה שבועות פורסם המכרז לתפקיד מנכ"ל קבוע שאמור להיבחר עד מאי 2019. בין המועמדים שהגישו מועמדות נמנים: יפעת בן חי שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין; יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר מועצת הרשות השנייה; מוטי שקלאר, לשעבר יו"ר הרשות השנייה שהחזיק גם בתפקיד מנכ"ל רשות השידור; רון ירון לשעבר העורך הראשי של "ידיעות אחרונות"; איתן מדמון, לשעבר מנכ"ל "גלובס"; ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית; ואיש התקשורת רפי גינת.