נעילה חיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק טיפס מעל 1%, מניית קלורקס הוסיפה 5.7%

קלורקס, יצרנית מוצרי הניקיון, עולה לאחר דוחות טובים מהמשוער • אלפאבית, החברה האם של גוגל, תפרסם הלילה דוחות כספיים לרבעון האחרון • נעילה מעורבת בשוקי אירופה • חברת התעופה האירית ריינאייר פרסמה דוחות מאכזבים והמניה צללה • יום המסחר המקוצר בהונג קונג הסתיים בעלייה קלה

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

בוסות וול סטריט ננעלו בעליות שערים, מדד הנאסד"ק טיפס מעל 1.1%, S&P 500  הוסיף לערכו 0.68% והדאו ג'ונס  עלה 0.6%.

מניות הטק עלו על רקע הציפייה לדוחות הכספיים של אלפאבית , חברת האב של גוגל, ביניהן אמזון , אפל , נטפליקס  ופייסבוק .

יצרנית מוצרי הניקיון קלורקס  עלתה 5.7% לאחר דוחות כספיים טובים מן הצפוי, המניה משקפת לחברה שווי שוק של 20.4 מיליארד דולר.

מניית תאגיד שיווק המזון האמריקאי סיסקו קורפ  עלתה כמעט 5% גם כן על רקע דוחות מוצלחים.

19:30

נעילה מעורבת בשוקי אירופה, מדד הדאקס ירד מעט, הקאק הצרפתי ירד כ-0.4% והפוסטי הבריטי עלה 0.2%.

מניית ויירקארד  זינקה 14% בעקבות הדיווחים כי החברה אינה מעורבת בהעברות כספים לא חוקיות ושמה נוקה.

בארה"ב התהפכה המגמה ובורסות וול סטריט עברו לעליות בהובלת מדד נאסד"ק שמוסיף 0.9% לערכו בשעה זו.

מניית קלורקס  ממשיכה לטפס, 7% בשעה זו, המניה משקפת לחברה שווי שוק של 20.4 מיליארד דולר.

מניית אנבידיה  מוסיפה לערכה 5.85%.

מניות אלפאבית  עולות על רקע הצפייה לפרסום דוחות החברה לאחר נעילת המסחר.

מניית ענקית הפיצה פאפא ג'ונס עולה 9.9% לאחר שחברת סטארבורד השקיעה כ-200 מיליארד דולר ברשת שנכנסה לקשיים כלכליים.

מניית טסלה  רושמת עליות קלות גם כן על רקע רכישת Maxwell Technologies בכ-218 מיליון דולר.

16:30

פתיחה מעורבת בוול סטריט: מדד נאסד"ק  עולה מעט בעוד הדאו ג'ונס  ו-S&P 500  יורדי קלות.

מניית קלורקס  מזנקת מעל 4% בפתיחה לאחר דוחות כספיים מוצלחים מהצפוי.

15:45

המגמה המעורבת במסחר במניות בבורסות אירופה נמשכת בשעה זו.

בחוזים העתידיים על המניות בארה"ב לא נרשמות תנודות משמעותיות. מניות אלפאבית (גוגל) וסיגייט עלו מעט במסחר המוקדם, בציפייה לדוחות של שתי החברות לרבעון הרביעי של 2018 שיפורסמו היום.

13:00

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. פוטסי  עולה, אך מדדי דאקס  וקאק  נסחרים בירידות שערים. גם סטוקס 600  נסחר בירידות. 

חברת האינטרנט הגרמנית Wirecard  מזנקת במסחר. בשבוע שעבר פורסם כי משטרת סינגפור חוקרת חשד לפלילים בסניף של החברה במדינה. הבוקר Wirecard פרסמה כי פירמת עורכי דין בדקה את עובדיה ולא מצאה סימנים לפלילים. 

10:00

בורסות אירופה נפתחו במגמה מעורבת, כאשר מדדי לונדון  ומילאנו  רושמים עליות, בעוד בורסות גרמניה  ופריז  יורדות. 

בורסת טוקיו  ננעלה במגמה חיובית, בהמשך למגמה ששררה בה לאורך יום המסחר.

בורסות סין יהיו סגורות השבוע לרגל ראש השנה הסיני.

בבריטניה יפורסמו במהלך היום נתוני מדד מנהלי הרכש במגזר הבנייה לחודש ינואר.

מניית חברת התעופה האירית ריינאייר יורדת ביותר מ-4% במהלך המסחר בלונדון, לאחר שהחברה פרסמה דוחות מאכזבים. 

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, כותב היום בסקירתו השבועית כי "שוק המניות עדיין טומן פוטנציאל חיובי". לדבריו, "ביססנו המלצה להגדיל משקל המניות בחודש דצמבר על שלושה גורמים: הערכנו שהפד לא יעלה את הריבית, שהכלכלה הסינית תתייצב ושארה"ב וסין יגיעו להסכם ביניהן. בינתיים, התחזית לגבי הפד כבר התממשה ואמורה להיות מתומחרות במידה רבה בשווקים. הכלכלה הסינית ממשיכה להיחלש, אך הרשויות נלחמות נגד ההאטה. המו"מ בין ארה"ב לסין מתקדם ועשוי להניב הסכם שאמור לא רק לשלוח מסר חיובי לשווקים, אלא גם להוביל לשיפור מפתיע בפעילות הכלכלית".

זבז'ינסקי מוסיף כי "במקביל קרו גם ההתפתחויות שמקררות במקצת את המלצתנו על המניות: הרעה מהירה מהצפוי בנתונים הכלכליים בעולם, מחוץ לארה"ב; עלייה מהירה מאוד במניות (ינואר השנה היה הטוב ביותר מאז 1987); התגברות הסימנים לשחיקה אפשרית ברווחיות החברות כתוצאה מהתחממות של שוק העבודה האמריקאי. להערכתנו, התייצבות בכלכלה הסינית כתוצאה מהצעדים התומכים של הממשל והחתימה על הסכם הסחר בן ארה"ב לסין עדיין טומנים פוטנציאל לשיפור בכלכלה העולמית והמשך מגמה חיובית בשווקים. השוק ודאי יכול להיות תנודתי, אך במאזן בין הסיכוי לסיכונים עדיין צפוי להיות חיובי. שורה תחתונה: אנו מותירים המלצה לחשיפה בינונית באפיק המנייתי".

08:00

בשעה זו הבורסה היחידה שפעילה באסיה היא בורסת טוקיו, והמסחר בה מנהל במגמה בחיובית: מדד ניקיי  מוסיף לערכו 0.38%. בבורסת הונג קונג הסתיים המסחר המקוצר עקב חג האביב, ומדד הנג סנג  ננעל לאחר שהוסיף 0.21%. 

חברת טיסות הלואו-קוסט האירית ריינאייר  פרסמה הבוקר דוחות כספיים מאכזבים לרבעון השלישי, עם הפסד של 20 מיליון אירו על רקע ירידה במחירי הטיסות שלה. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2017 רשמה החברה רווח של כ-106 מיליון אירו. ריינאייר אף הזהירה היום כי מחירי הטיסות עשויים להמשיך לרדת השנה.

06:00

מגמה מעורבת בבורסות אסיה, כשהבורסה היפנית  ומדד הונג קונג  רושמים עליות. מניית סוני  צונחת בכ-8% לאחר שהחברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה לשנה הבאה, לאור לאחר תוצאות חלשות מהצפוי המכירות המצלמות והטלפונים שלה.

היום יחגגו בסין את פסטיבל האביב והבורסות הסיניות יהיו סגורות. בבורסת הונג קונג יתנהל יום מסחר מקוצר, שיסתיים ב-12:00 (שעון הונג קונג). החופש בבורסות סין יימשך עד ליום שישי, ובהונג קונג עד ליום חמישי, לרגל ראש השנה הסיני.

גם בורסת סיאול שבקוריאה הדרומית תהיה בחופשה עד יום רביעי, ואילו בסינגפור יתקיים יום מסחר מקוצר מחר ולאחר מכן תצא הבורסה לחופשה עד ליום רביעי.

בבריטניה יפורסמו היום נתוני מדד מנהלי הרכש במגזר הבנייה לחודש ינואר, ומחר יוצגו נתוני מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים.

עוד תתפרסם מחר החלטת הריבית של הבנק המרכזי האוסטרלי, ואחר הצהריים יתפרסמו בארה"ב נתוני מדד ISM (המכון לניהול האספקה במגזר היצרני) במגזר הלא-יצרני ונתוני מלאי הנפט השבועי.

לתחזית השבועית: חמישה אירועים כלכליים שיעניינו את השווקים השבוע 

היום תפרסם אלפאבית את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של שנת 2018. מחר יפרסם וולט דיסני את דוחותיו הכספיים, וגם ענקית האנרגיה הבריטית BP תפרסם דוחות.

ביום רביעי יתפרסמו, בין השאר, דוחות ענקית הרכב היפנית טויוטה, ענקית התרופות הבריטית גלקסו סמית' קליין (GSK), ענקית המדיה האמריקאית FOX ותאגיד הטכנולוגיה היפני סופטבנק.