מקונדוליזה רייס וג'ורג' בוש לחברת הקנאביס הישראלית סידו

וגם: פייסבוק מינתה את ניר בלומברגר למנהל השקעות באירופה והמזה"ת • הרשת החברתית

ד"ר ג'ינדאיי פרייזר / צילום: רויטרס
ד"ר ג'ינדאיי פרייזר / צילום: רויטרס

חברת טכנולוגית הקנאביס הישראלית סידו (Seedo) הודיעה על מינויה של ד"ר ג'ינדאיי פרייזר לתפקיד דירקטורית בחברה. ד"ר פרייזר מביאה עימה לחברה ניסיון פוליטי, לאחר ששימשה כיועצת בכירה של קונדוליזה רייס, מזכירת המדינה בממשלו של ג'ורג' בוש. פרייזר הייתה ממונה על אפריקה במשרד מזכיר המדינה, ולפני מינוי זה היא כיהנה שגרירת ארה"ב בדרום אפריקה, והייתה האישה הראשונה בתפקיד. בתום כהונתה היא אף זכתה לאות על תרומתה לשירות החוץ של ארה"ב.

זוהר לוי, מנכ"ל סידו, הסביר את מינויה לדירקטורית, בכך שהדבר הוא במסגרת הרחבת פעילות החברה בצפון אמריקה ובאפריקה, והשתלבות בפרויקטים בינלאומיים לגידול קנאביס רפואי וענפי חקלאות אחרים.

סידו מפתחת מערכות לגידול של קנאביס באופן מבוקר על ידי מחשב ללא מגע יד אדם, הן לבית (לשימוש אישי ומכירה בכמויות קטנות) והן לאתרים חקלאיים גדולים. שיטת הגידול מאפשרת גם גידול בקומות במרחב העירוני. המוצר הביתי הושק בשבועות האחרונים לאחר שנצברו הזמנות מוקדמות היקף של 5.5 מיליון דולר.

מאז כניסתה לתחום הקנאביס בחודש נובמבר, ולאחר שהשלימה באחרונה מיזוג לתוך שלד בורסאי, במקביל לגיוס של כ-2.5 מיליון דולר, עלתה מניית החברה ב-190%. החברה נסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של 33 מיליון דולר.

פייסבוק מינתה את ניר בלומברגר למנהל השקעות באירופה והמזה"ת

חברת פייסבוק מינתה את ניר בלומברגר לתפקיד מנהל רכישות והשקעות של החברה, באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA). בלומברגר, שכבר כיהן בעברו במטה החברה בקליפורניה, ימלא את התפקיד הנוכחי ממטה פייסבוק בתל אביב. 

קודם למינוי, שימש בלומברגר (35) בשנתיים האחרונות כשותף עצמאי בקרן ההון סיכון אקסל, והיה שותף בקרן האירופית שלה. כאמור, כעת מדובר בחזרה שלו לפייסבוק, לאחר שבין השנים 2014-2016 הוא שימש כמנהל במחלקת הרכישות במטה החברה שבמנלו פארק, קליפורניה. על ההחלטה לפרוש מתפקיד זה ולשוב לארץ, הוא סיפר לפני כשלוש שנים ל"גלובס":

"זה היה ג'וב שהייתי מוכן לרצוח בשבילו והוא היה כל מה שחלמתי", הוא אמר, "איפשרו לי להוביל אסטרטגיה שלמה: מה לקנות, איך לקנות, איפה לקנות, משא ומתן, תמחור". בשנתיים בהן היה בפייסבוק הוא עמד בראש עסקאות בשווי של מאות מיליוני דולרים בישראל, ארה"ב ואירופה וייעץ לצוותים בחוד החנית של פייסבוק כולל צוות המסנג'ר, אוקולוס, ואחרים.

"מלכתחילה היה ברור שמתישהו נרצה לחזור לארץ. ידענו שמדובר לפחות בארבע שנים והיינו פתוחים גם לשמונה - אבל היה ברור שכשתהיה הזדמנות טובה מספיק נחזור הביתה". ההזדמנות כאמור, הייתה קרן אקסל, וכעת נקרתה בדרכו הזדמנות נוספת לעבוד בפייסבוק, כשהפעם מישראל.

מטה פייסבוק בתל אביב / צילום: אורי ברקוביץ'
 מטה פייסבוק בתל אביב / צילום: אורי ברקוביץ'