הורדתם אפליקציית תמונות? יכול להיות שנפלתם קורבן לניסיון הונאה

דו"ח של חברת אבטחת הסייבר Trend Micro מצא כי 29 אפליקציות תמונות בחנות גוגל פליי -  כמו Pro Camera Beauty ,Cartoon Art Photo ו-Emoji Camera - ניצלו לרעה את המשתמשים על ידי מתקפת פישינג או גניבת תמונות

תוכנה זדונית / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
תוכנה זדונית / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הורדתם אפליקציית תמונות בחנות האפליקציות של גוגל? יכול להיות שהייתם קורבן לניסיון הונאה. דו"ח של חברת אבטחת הסייבר Trend Micro מצא כי 29 אפליקציות הנוגעות לתמונות בחנות גוגל פליי (למשל, אפליקציה שמייפה את תמונות הסלפי של המשתמש) ניצלו לרעה את המשתמשים, שהורידו אותן. חלקן פרסמו בטלפונים של המשתמשים מודעות מטרידות כחלק ממתקפת פישינג, וחלקן אף ביצעו פעולות כמו גניבת התמונות של המשתמשים והעלתן לשרת חיצוני.

האפליקציות, שפרסמו מודעות, עשו זאת בדרכים מטרידות וחודרניות כמו פרסום על גבי כל מסך הטלפון של המשתמש בכל פעם שפתח את נעילת הנייד, לרוב ללא כל סימן שהאפליקציה היא המקור למודעות. הפרסומות השתמשו בטקסטים שטוענים כי המשתמש זכה בפרס, או הציגו את עצמן כשירות פורנוגרפיה, אך לחיצה על המודעה פתחה לינקים שדרשו מהמשתמשים למלא את פרטיהם האישיים כחלק מהונאת פישינג. באפליקציה אחרת דרישה לעדכן את האפליקציה הובילה ללינק שביקש מהמשתמש למלא את פרטיו. חלק מהאפליקציות אף השתמשו בשיטות כמו הסתרת האייקון של האפליקציה אחרי ההורדה כדי להפוך אותה לקשה יותר להסרה מהמכשיר.

האפליקציות הזדוניות היו פופולריות לפי הדו"ח, כאשר רובן זכו לאלפי הורדות, ושלוש מהן (Pro Camera Beauty ,Cartoon Art Photo ו-Emoji Camera) אף זכו למעל מיליון הורדות כל אחת. לפי הדו"ח, רבות מההורדות הגיעו מאסיה ובעיקר מהודו, שם אפליקציות הנוגעות לתמונות זוכות לפופולריות רבה.