ענקית הקורקינטים האמריקאית Lime החלה רשמית את פעילותה בישראל

כעת נמצאות שלוש שחקניות בתחום השכרת הקורקינטים החשמליים, בעיקר בתל-אביב: Bird, הראשונה שהגיעה באוגוסט, אחריה Wind הגרמנית וכעת גם ליים

יניב גודר, מנכ"ל Lime / צילום: אלעד מלכה
יניב גודר, מנכ"ל Lime / צילום: אלעד מלכה

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", ענקית הקורקינטים האמריקאית Lime החלה היום (ה') רשמית את פעילותה בישראל. הבוקר התעוררו תושבי תל-אביב לעוד 500 קורקינטים שנפרסו במרחב הציבורי, וכעת נמצאות שלוש שחקניות בתחום של השכרת קורקינטים חשמליים בעיקר בתל-אביב: Bird, הראשונה שהגיעה לתל-אביב עוד בחודש אוגוסט, אחריה Wind הגרמנית שנכנסה לאחרונה וכעת גם ליים.

שלוש החברות פרסו ביחד כבר כ-1,500 קורקינטים בתל-אביב - והיד עוד נטויה. בחודש מארס תצטרף שחקנית נוספת, החברה הישראלית, Leo שנמצאת בבעלות חברת אינוקים ושאחד המשקיעים שלה הוא אייל ברקוביץ'.

המחיר בכל החברות זהה - 5 שקלים לכל שימוש ועוד 0.50 שקל לכל דקה של רכיבה. ליים פועלת בכ-100 ערים ברחבי העולם. ההגעה של לישראל מתרחשת לאחר סבב גיוס נוסף של החברה בהיקף 310 מיליון דולר. שווי החברה עומד על 2.4 מיליארד דולר.

הגימיק של ליים הוא מערכת GPS שבה מצוידים הקורקינטים לרבות האפשרות לחבר אלחוטית את הסמארטפון למערכת הקורקינט. בדומה למתחרות ההפעלה היא דרך אפליקציה שכבר פועלת בעברית בשבועות האחרונים. בדומה לבירד, הקורקינטים יהיו זמינים לשימוש ורכיבה החל מ-9:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה - עוד נקודת דמיון היא שטעינת הקורקינטים של ליים תיעשה באמצעות 'טענים', כלומר אזרחים שיקבלו על כך כסף (Juicers).

יניב גודר, מנכ"ל Lime בישראל, מסר כי "משתמשי Lime יהיו חלק מקהילה חדשנית שדוחפת את גבולות התנועה העירונית, ואנחנו שמחים שישראל מצטרפת לשורת מדינות שכבר נהנות מהבשורה של Lime".