נתניהו: "לא אלך לממשלה עם בני גנץ; ארכיב ממשלת ימין"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין אליו הערב קבוצה של אנשי תקשורת ימניים דתיים ושוחח עמם על הצורך באיחוד מפלגות קטנות בימין כדי להציל קולות אבודים בקלפי • נתניהו חזר והדגיש: "ארכיב קודם כל את הקואליציה הזאת עם ממשלת ליכוד לאומית"

בנימין נתניהו מצביע בפרימרייז של הליכוד / צילום: שרון רביבו
בנימין נתניהו מצביע בפרימרייז של הליכוד / צילום: שרון רביבו

"לא אלך לממשלה עם בני גנץ. אני ארכיב קודם כל את הקואליציה הזאת ממשלת ליכוד לאומית, ממשלת ימין", כך אמר הערב (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת פאנל של אנשי תקשורת ימניים דתיים שהוזמנו על ידו.

נתניהו שוחח עמם על הצורך באיחוד מפלגות קטנות בימין כדי להציל קולות אבודים בקלפי. "הבית היהודי, עוצמה לישראל, אלי ישי, האיחוד הלאומי - חייבים להתאחד על מנת להציל 7-6 מנדטים לגוש הימין״, אמר נתניהו לכ-20 אנשי תקשורת. עוד הוסיף, ״אסור לאבד את הקולות האלה כי בסוף זה או ממשלת שמאל או ממשלת ימין. הפיצול בימין יביא בהכרח להפסד בבחירות. לכן אני פונה אליכם ולכן אני מקיים שיחות טלפון ופגישות עם כל ראשי המפלגות הללו כדי להתאחד ולהתחבר. אף אחד מהם לא עובר את אחוז החסימה, חיבור ביניהם יביא 7-6 מנדטים לפחות. חיבור של אחד מהם עם הליכוד לא מוסיף מנדטים בסקרים שלנו ולכן זה לא משיג את המטרה".

יצוין, שבימין, במפלגות כמו איחוד לאומי או הבית היהודי חוששים ממצב בו נתניהו יגרום לכולם להתחבר, כדי לרצותו ולאחר מכן, ינהל קמפיין שנוטל מהם את כל המנדטים, באמצעות הפעלת לחץ ציבורי על הגדלת הנתח של הליכוד.

אם הלחץ של נתניהו כה גדול, הם שואלים את עצמם, מדוע אינו פועל למזג את האיחוד הלאומי או עוצמה יהודית אל תוך רשימת הליכוד. היבט נוסף מעניין הוא העובדה שנתניהו בוחר להתעלם מקיומה של מפלגת הימין החדש, שהיא כיום הגדולה ביותר בימין ולא קורא למפלגות הקטנות להתאחד עמם.

מחוסן לישראל-תל"ם נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "נקים ממשלה ציונית של תקווה ואחדות שתחליף את נתניהו".

בתוך כך, בהמשך לאי הסדרים שעלו לאחר היוודע תוצאות הפריימריז בליכוד, בעוד בית הדין של הליכוד אמור לדון הלילה ומחר בעתירות של חברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זהר, בנוגע לאי-חוקיות השריונים במקומות ה-21 וה-28, התקפל ראש הממשלה נתניהו הלילה והודיע שהוא יוותר על השריון במקום ה-21. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מתוך הערכה לדוד ביטן ומיקי זוהר, ראש הממשלה נתניהו הודיע לבית הדין של הליכוד שהוא מוכן שהשריון שקיבל למקום ה-21 יהיה במקום ה-28. כמו כן יקבל רה"מ שריון נוסף אחרי נבחרי המחוזות".

כתוצאה מן ההחלטה הזו, גם מיקומה של ח"כ השכל ישמר על המקום ה-29 ויחסוך לבית הדין את הצורך לדון בעתירה נוספת.