המציעים החדשים להסדר באינטרנט זהב מבקשים לכנס אסיפת נושים

עו"ד ורו"ח אסף אפרתי ועו"ד אברהם קרן מבקשים לדון בהצעה שלהם לעומת הצעתה של סרצ'לייט לרכישת ביקום • על פי כל הסימנים מחר צפויים מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב לדחות הצעת סרצ'לייט

אסף אפרתי / צילום: שלומי יוסף
אסף אפרתי / צילום: שלומי יוסף

המציעים עו"ד ורו"ח אסף אפרתי ועו"ד אברהם קרן הגישו בקשה דחופה לכינוס אסיפת מחזיקים לחברת אינטרנט זהב ולשאר הגורמים המעורבים בהסדר החוב בחברת אינטרנט זהב .

הסיבה לכינוס האסיפה הנה רצון המציעים להביא לידי המחזיקים באופן סדור את הצעתם תוך הבלטת היתרונות בהצעה שהציעו למול ההצעה היחידה אשר הועמדה בפני המחזיקים טרם הצעת אפרתי וקרן, שהיא הצעת קרן סרצ'לייט.

גורמים בסביבת אפרתי וקרן מסרו כי הם קיבלו תגובות חיוביות מקרב מחזיקים באיגרות החוב של אינטרנט זהב בעקבות הפרסומים האחרונים, ובייחוד בשל העובדה שלעומת ההסדר המוצע על ידי סרצ'לייט, בהסדר אשר מוצע על ידי אסף אפרתי ואברהם קרן אין תספורת כלשהי במועד ההסדר למחזיק אג"ח אשר מעוניין לבחור בחלופת ההישארות שהציעו.

אותם גורמים ציינו כי הדבר העיקרי העומד בפני המציעים הנה החזר מלא של החוב למחזיקי האג"ח תוך מתן אפשרות ליהנות מעליית ערך של מניות ביקום  והותרת אופציה זו בקרב הנושים באופן שווה למציעים. לדבריהם הם רואים את טובת המחזיקים ואת טובת הגופים אשר מנהלים את כספי הציבור לנגד עיניהם, ומוכנים לתרום מזמנם ומרצם "ולהיכנס מתחת לאלונקה" כדבריהם, לשם שיפור מצבה של אינטרנט זהב.

יתרה מכך, גורמים בסביבת המציעים מסרו כי הם פתוחים למשא ומתן שישפר אף יותר את הצעתם הראשונית שהועברה לחברה.

בשעות האחרונות מבצעים המציעים סבב שיחות למול הגופים המוסדיים המחזיקים באיגרות החוב של אינטרנט זהב כדי לבחון האם ישנה התנגדות משמעותית כלשהי לבחינת ההצעה באופן ראוי תוך תמיכה בה.

נכון להיום ולרגע זה, סרצ'לייט לא שיפרו את הצעתם האחרונה שנתנו לעומת ההצעה שנמסרה למחזיקים באסיפת המחזיקים מלפני יומיים. כך, שהחלופות היחידות העומדות ברגע זה למחזיקים הנה בחירה בהצעת סרצ'לייט, שמשקפת תספורת בהיקף של עשרות אחוזים או בחירה בהצעת המציעים החדשים שהנה כאמור הצעה ללא תספורת במועד ההסדר למחזיקים המעוניינים בכך ומתן אפשרות לאפסייד עתידי לנושים בדמות עליית ערך מניית אינטרנט זהב שתחולק למחזיקי האג"ח. לפי ההערכות, מחר צפויים מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב לדחות הצעת סרצ'לייט.