פייבר הישראלית שכרה את סיטי וג'י.פי מורגן לקראת הנפקה בוול סטריט

לפי דיווח ב"בלומברג", פייבר עשויה לצאת להנפקה במחצית השנייה של השנה לפי שווי של 800 מיליון דולר • פייבר הוקמה ב-2010 וגייסה 111 מיליון דולר עד היום

 מיכה קאופמן / צילום: אמיר מאירי
מיכה קאופמן / צילום: אמיר מאירי

הסטארט-אפ הישראלי פייבר (Fiverr) שפיתח שירות של מרקטפלייס אונליין לפרילנסרים, שכר את הבנקים סיטיגרופ וג'י.פי מורגן לנהל את הנפקת החברה בניו יורק, כך לפי דיווח ב"בלומברג". עוד דווח כי פייבר עשויה לצאת להנפקה במחצית השנייה של השנה לפי שווי של 800 מיליון דולר, אך זמן ההנפקה ושוויה עוד עשויים להשתנות. בפייבר, סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן סירבו לבקשת "בלומברג" להגיב לדיווח.

בנוסף, אתמול הודיעה פייבר על רכישת פלטפורמת השיווק ClearVoice, המספקת שירותי תוכן במודל SaaS. באמצעות הפלטרפורמה מתכוונת פייבר לתת לחברות ועסקים גישה קלה ונוחה ליוצרי תוכן מקצועיים, בלחיצת כפתור. פייבר מתכוונת להמשיך ולהפעיל את ClearVoice כחברה בת עצמאית. פרטי העסקה נותרו חסויים.

פייבר הוקמה ב-2010 וגייסה 111 מיליון דולר עד היום. יש לה משרדים בתל אביב, ניו יורק, שיקגו וסן פרנסיסקו. הפרילנסרים בפייבר מציעים שירותים ביותר מ-100 קטגוריות, ובהן עיצוב גרפי, שיווק ופרסום, קריינות, כתיבה, תרגום, קופירייטינג ופיתוח תוכנה. בתחילת הדרך אפשרה הפלטפורמה להציע שירותים בחמישה דולר בלבד, ובהמשך נפתחה האפשרות לפרילנסרים להציע שירותים במחירים גבוהים יותר.

בראיון ל"גלובס" שנערך לפני כשנה אמר מנכ"ל פייבר מיכה קאופמן כי החברה בוחנת את האפשרות להנפקה: "אנחנו ללא ספק חברה שהנפקה נמצאת בתפריט האופציות שלה, וכמו כל חברה אחרת השאלה אם להישאר פרטיים או להפוך לציבוריים קיימת. כרגע הפוקוס הוא על צמיחה כמה שיותר מהירה".