גנץ בוועידת מינכן: "במשמרת שלי לא יהיה שום הסכם עם איראן"

יו"ר חוסן לישראל נאם היום בוועידת מינכן לביטחון ופנה לשר החוץ האיראני ולנשיא איראן • "אל תתבלבלו, נתניהו הוא יריב פוליטי שלי, אך בכל מה שנוגע לאיראן אין אצלנו ימין או שמאל"

בני גנץ / צילום: אמיר מאירי
בני גנץ / צילום: אמיר מאירי

יו"ר חוסן לישראל, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, נאם היום (א') בוועידת מינכן לביטחון באנגלית והתייחס לאתגרי הביטחון של ישראל. מדובר בנאום ראשון באנגלית בפרופיל כה גבוה של גנץ , אשר שירת כרמטכ"ל של ישראל, אך לא נחשף עד כה בנאומים בינלאומיים. נזכיר גם כי יו"ר חוסן לישראל אמנם היה נספח צה"ל בארה"ב אך דוכן הנואמים במינכן שמור בדרך כלל לשרי חוץ, שרי ביטחון ומנהיגי מדינות.

האנגלית שלו היתה מעט רצוצה וכבדה ולבטח לא כמו האנגלית שפת האם של ראש הממשלה נתניהו. בדבריו, התייחס גנץ למי שנאם לפני בכנס הבטחון השנתי, שר החוץ האיראני מוחמד זריף. "המשטר שזריף מייצגו הוא מלא רוע, קורא להשמדתנו, מערער את היציבות ומממן טרור בכל העולם. הם מסכנים את המזרח התיכון כולו. במשמרת שלי לא יהיה שום הסכם עמכם, לא יהיה לכם נשק גרעיני, לא יהיה עמכם שום הרגעה או הסכמה".

"אל תתבלבלו, נתניהו הוא יריב פוליטי שלי", אמר גנץ, "אך בנושא האיראני אין הבדל בינינו. הדמוקרטיה שלנו תוססת אבל כאשר יש נגדנו איום אנחנו מתאחדים ואני עומד לצידו כתף לכתף בנושא הזה כפי שאני מצפה שהוא יעמוד לצידי, אם אני אהיה ראש הממשלה. אך בכל מה שנוגע לאיראן אין אצלנו ימין או שמאל".

בהמשך נאומו התייחס גנץ לאיומי הטרור במזרח התיכון ולעובדה שרבות ממדינות ערב מבינות את האתגרים הקשים בתחום הזה ומוכנות לשתף פעולה עם ישראל, "החדשות הטובות הן שערבים וישראלים קרובים מאי פעם, מדינות רבות באיזור הבינו שהישראלים אינם האויבים שלהם".

בנושא הפלסטיני, גנץ אמר משפט אחד בשולי הנאום. לדבריו, "רק ישראל חזקה ומוגנת תוכל להגיע להסכם שלום".

גנץ דיבר גם על המשבר הקשה של הפליטים בסוריה, "ילדים רבים במזרח התיכון סובלים מרעב, אלימות ועוני. האיזור שלנו זקוק לתקווה".

גנץ הגיע למינכן אתמול ויחזור לישראל עוד הלילה. ביום שלישי צפויה מפלגתו להציג את הרשימה שלהם לכנסת באירוע גדול בגני התערוכה בתל-אביב.