אושרת קוטלר קיבלה אבטחה צמודה בשל איומים על חייה

כך הוחלט בחדשות 13 • האיומים על קוטלר החלו בעקבות התבטאות שנויה במחלוקת שלה בסיום כתבה שעסקה בחיילים שהתעללו בחשודים בטרור

אושרת קוטלר / צילום: רמי זרנגר
אושרת קוטלר / צילום: רמי זרנגר

בעקבות איומים על חייה של העיתונאית אושרת קוטלר, הוחלט בחדשות 13 להצמיד לה אבטחה צמודה. הטריגר להחלטה לאבטח את קוטלר היו הודעות נאצה ואיומים שהגיעו ישירות לטלפון שלה. בחדשות 13 בחרו בשלב זה לא להתייחס לדברים.

האיומים על קוטלר החלו בעקבות התבטאות שנויה במחלוקת שלה בסיום כתבה שעסקה בגדוד "נצח ישראל", ממנו יצאו החיילים החשודים בהתעללות קשה באב ובנו שנחשדו כסייענים למחבל שרצח חיילי צה"ל. בסוף הכתבה אמש, שהציגה את המורכבות שבה חיים חיילי הגדוד, אמרה קוטלר כי "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם. זו התוצאה של הכיבוש".

דקות לאחר התבטאותה של קוטלר התמלאו הרשתות החברתיות בתגובות קשות נגד אמירתה. לא רק גולשים מהשורה התבטאו, אלא גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט.

לקראת סוף המהדורה ביקשה קוטלר לחדד את דבריה ואמרה: "אני מבקשת להדגיש ושתבינו: ילדיי שלי וגם חבריהם כולם לוחמים קרביים בשטחים כבר הרבה שנים. הביקורת שלי הופנתה אך ורק כלפי אותם חיילים שהשליטה שלנו על הפלסטינים בשטחים הביאה אותם לפגוע בחפים מפשע. רק אוסיף שמי שבאמת הקשיב לדבריי בפתיח הכתבה ולא רץ להתלהם עליי ברשת, הבין שאני בכלל בעד להקל בעונשם של החיילים הנאשמים, שכן אנחנו שלחנו אותם למציאות הבלתי אפשרית הזאת. טוב לכם? אני אמשיך להביע את דעתי בתוכנית הזאת. לא תצליחו להשתיק אותי".

כבר אתמול, לאחר דבריה של קוטלר, גיבו אותה בחדשות 13 ומסרו בתגובה: "אושרת קוטלר היא עיתונאית דעתנית שמביעה את דעותיה מעת לעת, כמו גם עיתונאים אחרים במערכת שמחזיקים בדעות אחרות. אושרת הביעה את דעתה האישית בלבד".

עתה, כאמור, הרעש התקשורתי והאיומים שכנעו את הערוץ לאבטח את קוטלר כדי לוודא שלא תיפגע פיזית.