לפיד בכנס יש עתיד: "נתניהו איבד את הברקסים בקמפיין הנוכחי"

את הדברים אמר ראש המפלגה בהצגת הרשימה של יש עתיד לבחירות הקרובות • "אופציית האיחוד לא ירדה מהפרק", אמר לפיד בנוגע למגעים עם חוסן לישראל, מפלגתו של בני גנץ

יאיר לפיד בכנס יש עתיד / צילום: טל שניידר
יאיר לפיד בכנס יש עתיד / צילום: טל שניידר

מפלגת יש עתיד הציגה הערב (ג') באירוע בשפיים את רשימתם לכנסת בנוכחות מאות פעילים של המפלגה. בעשיריה הראשונה נמצאים מאיר כהן, עפר שלח, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, יעל גרמן, קארין אלהרר, יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן מיקי לוי וסוגרת את העשיריה פנינה תמנו שאטו.

ראש המפלגה, יאיר לפיד נשא דברים לאחר הצגת הרשימה. בדבריו אמר לפיד שמפלגת יש עתיד היא היחידה למעט הליכוד שמוכנה מבחינת הניסיון לנהל את המדינה. הוא אמר כי "נתניהו איבד את הברקסים בקמפיין הנוכחי, אין גבול לשקרים וההכפשות שלו והמקומות הנמוכים אליהם ירד. מולו צריך אדם עם ניסיון לא יפה נפש", אמר לפיד.

"בניגוד לכל הפרסומים אין דיבורים על מיקום ורוטציות. יש עתיד אינה מריצה של אחרים אלא תנועה עם השקפת עולם", רמז לפיד בנוגע לאיחודים של המפלגה.

חברי יש עתיד בהצגת הרשימה לכנסת / צילום: טל שניידר
 חברי יש עתיד בהצגת הרשימה לכנסת / צילום: טל שניידר

"אי אפשר ללכת לבחירות בלי עמדות ברורות. אנחנו התחייבנו לשנות את חוק הלאום, לא באמצעות חוק אחר. התחייבנו לתהליך מדיני, חוק הקלון, חוק הגיוס וחוק המרכולים. אני לא מאמין שאני צריך להגיד את זה אבל אין דבר כזה מפלגת שלטון בלי עמדות ברורות. לא קיבלתי תשובות מגנץ. הכל עמום". לפיד תקף את יו"ר חוסן לישראל, "אני אומר פה לגנץ: אי אפשר להתחמק מנושאים. הדברים עוד לא סגורים אבל אני רוצה תשובות לעמדות. אופציית האיחוד לא ירדה מהפרק".

לפיד המשיך ודיבר על שינוי תקציבי בנוגע למערכת הבריאות, "אנחנו חיפשנו את הכסף, שאלנו איפה הכסף. ובכן מצאנו אותו. הוא חולק הכספים קואליציוניים".

בעשיריה השנייה של המפלגה מוקמו רם בן ברק, יואב סגלוביץ, בועז טופורובסקי, עידן רול, יוראי להב ועליזה לביא. עוד ברשימה תהילה פרידמן, משה טור פז וזוהרית שורק.

לפיד הקפיד על שיבוץ לפחות 4 נשים בעשיריה הראשונה אשר לפי הסקרים הם המקומות הריאליים כרגע.

בשיחות עם פעילי המפלגה הנמצאים כאן, רבים הביעו את שאיפתם לכך שלפיד וגנץ ימצאו דרך, עוד לפני יום ה' למזג את הרשימות ולרוץ כקבוצה גדולה יותר.