מבקר המדינה: להפיץ למועצת התאגיד את טיוטת דוח הביקורת

הביקורת של מבקר המדינה נפתחה על רקע טענות לניהול בעייתי, פיטורים שנעשו מתוך גחמות והאשמות על מכרזים עם תוצאות תמוהות • אתמול הוגשה טיוטת הביקורת הראשונה ליו"ר תאגיד השידור גיל עומר ולמנכ"ל אלדד קובלנץ; לטיוטה צורף מכתב המבהיר כי יש להציג את הטיוטה בפני חברי המועצה

מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ / צלם: איל יצהר
מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ / צלם: איל יצהר

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף חיים שפירא, הורה ליו"ר מועצת תאגיד השידור, גיל עומר, ולמנכ"ל, אלדד קובלנץ, להפיץ את טיוטת דוח המבקר המדינה לחברי מועצת תאגיד השידור הציבורי "כאן".

לא מעט ספקולציות הועלו בשבועות האחרונים סביב השאלה האם חברי מועצת תאגיד השידור ייחשפו לטיוטת מבקר המדינה שבחנה את התנהלות התאגיד ומנהליו בין היתר בנושאים הקשורים לגיוס כוח-האדם ומכרזים. "גלובס" חושף הערב (ג') כי אלא אם מנהלי התאגיד יפרו את הוראת המבקר, חברי המועצה אכן צפויים להיחשף לממצאים כבר בימים הקרובים.

ל"גלובס" נודע כי אתמול (ב') הוגשה טיוטת הביקורת הראשונה ליו"ר עומר ולמנכ"ל קובלנץ. לטיוטה צורף מכתב המבהיר כי יש להציג את הטיוטה בפני חברי המועצה.

עיתוי הגשת הטיוטה מגיע בעיתוי לא אידאלי מבחינתו של מנכ"ל התאגיד קובלנץ, שנמצא בימים אלה בעיצומו של ניסיון להיבחר מחדש לתפקיד מנכ"ל.

נזכיר כי הביקורת של מבקר המדינה נפתחה על רקע טענות לניהול בעייתי, פיטורים שנעשו מתוך גחמות, עזיבות תכופות של עובדים והאשמות על מכרזים עם תוצאות תמוהות.

כאמור, ברקע מתנהל הליך בחירת מנכ"ל חדש שאמור להיבחר עד מאי 2019. אמנם 8 אנשי תקשורת הגישו מועמדות ונפגשו עם ועדת האיתור, אך לאורך כל הדרך הנחת היסוד בתעשיית המדיה הייתה כי המועצה "מונחת בכיס של קובלנץ", ואלא אם כן יתרחש משהו דרמטי, קובלנץ צפוי לגבור בקלות על המועמדים האחרים.

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה: "אכן במכתב המצורף ליו"ר כתוב שיש להפיץ את טיוטת הדוח לחברי המועצה".