דרעי הטיל וטו על מקום ריאלי לאלי ישי ברשימה המשותפת של הימין הדתי

כך חושף עו"ד יוסי פוקס, איש הבית היהודי, שהיה מעורב אמש בניסוח ההסכמות עם ראש הממשלה

אלי ישי / צילום: איל יצהר
אלי ישי / צילום: איל יצהר

עו"ד יוסי פוקס, איש הבית היהודי שהיה מעורב אמש (ד') בניסוח ההסכמות עם ראש הממשלה, פרסם פוסט ולפיו אריה דרעי הטיל וטו על הכנסת אלי ישי למקום ריאלי ברשימה המשותפת של הימין הדתי. לפי הפוסט, דרעי איים על נתניהו כי לא ימליץ עליו לראשות הממשלה אם יסייע לישי להיכנס. "יש איבה קיצונית בין האישים, וטרם נמצא הפתרון", כך פוקס.

אתמול פרסמנו כי סוגיית צירופו של אלי ישי כשותף רביעי הייתה גם היא במוקד השיחות עם נתניהו, וכי בהצעה שעליה דובר, נתניהו ביקש לייחד לישי מקום גבוה ברשימת הבית היהודי או לחלופין תפקיד שר ומקום 9 ברשימה המשותפת בימין. לדברי מקורות שהיו מעורבים במשא-ומתן, יו"ר שס אריה דרעי התערב והביע התנגדות רבתי למהלך.

ההתייחסות הרשמית של ש"ס לסוגיה התפרסמה דווקא בקריאה נרגשת של רבני מועצת חכמי התורה לרב מאזוז, פטרונו של אלי ישי, לבוא ולהצטרף לש"ס, והיא הסמיכה את הרב דוד יוסף לדון ימו על כך. שמו של אלי ישי לא עלה בקריאה הזו.

בכיר בבית היהודי אמר ל"גלובס" כי הרשימה צפופה, וכעת יהיה קשה למצוא לישי מקום ריאלי, בעיקר לאור האיחוד בין בני גנץ ליאיר לפיד העשוי להעביר מצביעים מהרשימה המשותפת של הימין לליכוד. ועם זאת, הוא הביע תקווה כי ישי ייעתר למקום התשיעי שהוצע לו ובאמצעות החוק הנורווגי שיאושר יכנס לכנסת.