עקב האיחוד עם עוצמה יהודית: יפעת ארליך פורשת מהבית היהודי

(עדכון) • ארליך הייתה מראשי המתנגדים לצירוף עוצמה יהודית, ואמש היא ניסתה לכנס את המתנגדים האחרים ולמנוע את אישור ההסכמות • בעקבות פרישתה תתכנס היום הוועדה הציבורית של הבית היהודי לבחירה שריון האישה למקום השישי ברשימה המשותפת

יפעת ארליך / צילום: הבית היהודי
יפעת ארליך / צילום: הבית היהודי

העיתונאית יפעת ארליך, שהייתה מועמדת מספר 3 ברשימת הבית היהודי ובמקום השישי ברשימת הימין המאוחדת, פורשת מהמרוץ בשל התנגדותה לצירוף אנשי עוצמה יהודית לרשימה. בהודעה שפרסמה דוברות הבית היהודי נאמר כי היא הגיעה להסכמה בהבנה הדדית עם יו"ר המפלגה, תא"ל (במיל') הרב רפי פרץ, על פרישתה מהרשימה. עידית סילמן, פעילה ותיקה בבית היהודי, תהיה השריון הנשי של המפלגה במקום ארליך. 

ארליך הייתה מראשי המתנגדים לצירוף עוצמה יהודית, ואמש (ד') היא ניסתה לכנס את המתנגדים האחרים ולמנוע את אישור ההסכמות. היא פרסמה פוסט בדף הפייסבוק שלה ובו כתבה כי יש להגיד "לא!" לחיבור בכל קונסטלציה אפשרית עם עוצמה יהודית. לדבריה, הסקרים המוצגים לציבור הם מוטים ומוזמנים, אינם משקפים כלל את המציאות בשטח ונועדו להפעיל מניפולציות על הציבור.

ארליך קבלה על כך שמצדדי החיבור עם עוצמה יהודית אינם בוחלים בשום אמצעי כולל ספינים והטרדות טלפוניות בלתי פוסקות, במטרה להפחיד, לשתק וללחוץ. אמש, לאחר אישור מרכז הבית היהודי לצירוף עוצמה יהודית לרשימה, החליטה ארליך לפרוש והודיעה על כך הבוקר (ה') למנכ"ל המפלגה ניב אורבך וליו"ר רפי פרץ.

הוועדה המסדרת של הבית היהודי הסמיכה את יו"ר המפלגה רפי פרץ לבחור את האישה שתחליף את ארליך. לדברי בכירים במפלגה, אמש במהלך המשא-ומתן עלתה הצעה, לפיה כדי להימנע מהשתתפותה ברשימה עם עוצמה יהודית, היא תקבל את השריון שהציע נתניהו במקום ה 28 בליכוד. ההצעה לא התקבלה, ומי שישוריין הוא כלל הנראה סגן השר אלי בן דהן, שכעת מוצב במקום לא ריאלי ברשימה המשותפת.

מועמדת בולטת אחרת לשריון היא עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת ארגון "שורת הדין" הנאבק משפטית בארגוני טרור בזירה העולמית. אחד מעובדי "שורת הדין" הוא יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה האחראי בין השאר על הרשתות החברתיות. 

ההחלטה על כך תתקבל בשעות הקרובות.