3 גנרלים וכתב צבאי מחליטים לרוץ יחד לכנסת: מה חשבו ברשת על איחוד גנץ-לפיד?

בחירות 2019 העלו הילוך הבוקר לאחר הודעת איחוד לפיד-גנץ וברשתות החברתיות לא בדיוק נשארו מאופקים • אז כמה רמטכ"לים צריך כדי להחליף נתניהו אחד? התשובות בטוויטר

בני גנץ/ צילום: כדיה לוי
בני גנץ/ צילום: כדיה לוי

היום בארבע וחצי בבוקר נחתם ההסכם שהרעיד את המערכת הפוליטית, בני גנץ ויאיר לפיד איחדו רשימות וירוצו יחד עם הסכם רוטציה לראשות הממשלה, אך ברשתות החברתיות לא מתעוררים כל כך מוקדם - עם כל הכבוד לשלושת הרמטכ"לים ולפיד.

בשעות האחרונות, לאחר כל הפרשנויות, הספקולציות, הסקרים והדיונים בין המומחים הפוליטיים, הצייצנים התעוררו והתחילו להגיב למה שכונה "מפלגת איחוד הבנים החזקים".

את הבדיחות הוביל חבר הליכוד ח"כ יהודה גליק, שרק הבוקר עתר נגד נתניהו בנוגע לשריון המקום ה-28 בליכוד, שצייץ בממוצע בדיחה לשעה. "כמה רמטכ"לים צריך כדי להחליף נתניהו אחד?", שאל הח"כ. התשובה היא, לפי איחוד לפיד-גנץ, שלושה.

הח"כית הפורשת קסניה סבטלובה ביקרה את האיחוד הגברי משהו בין גנץ-לפיד-יעלון-אשכנזי והציעה איחוד נשי, כולל התגית #GirlPower. הכותבת שמרית מאיר גם ביקרה את חוסר הייצוג הנשי אך גם הציעה מבצע משתלם מאוד למפלגה המאוחדת החדשה - "קנה רמטכ"ל - קבל 2 חינם".

העיתונאי אטילה שומפלבי החליט לנבא מה יגידו על האיחוד בבלפור וניסה להבין כיצד ישייכו את הרשימה המאוחדת לשמאל הקיצוני, חיים לוינסון נזכר בעברו הצבאי של לפיד בהשוואה לשלושת הגנרלים שהצטרף אליהם. לעומתם כתב מאקו וקשת 12 זוהר ישראל עלה על ההשראה לתמונה המשותפת של לפיד והרמטכ"לים שצולמה ב-5 בבוקר.

אחד הצייצנים רמז לכך שאיחוד הרמטכ"לים מול הבלוק הטכני שיצרו הבית יהודי עם עוצמה יהודית מזכיר יותר עלילה של סרטי מדע בדיוני מאשר מערכת בחירות, מחכים בקוצר רוח להקרנת הבכורה של "גנרלים נגד כהניסטים". בצדדים האפלים יותר של הפיד העברי שלפו את התמונה המפורסמת לשמצה של לפיד עם עינת שרוף ו"טיפלו" בה כדי שתתאים יותר לסיטואציה.

בשולי הדברים, יו"ר ארץ חדשה אלדד יניב, הודיע על רקע האיחוד כי ארץ חדשה לא תרוץ בבחירות הקרובות כיוון "שנוצרה הזדמנות אמת לסיום שלטונו המושחת והמסית של נתניהו". כמובן שבפידים השונים לא התאפקו וחגגו בגלוי את הפרישה של יניב, מעבר מהיר על התגובות לציוץ של דפנה ליאל המצטט את יניב מראה שהצייצנים לא בדיוק אבלים על לכתו של יניב מהפוליטיקה הישראלית.