איגוד הצלמים הבינ"ל מאיים על התאגיד: "הסכסוך עם אק"ט עלול לפגוע במוניטין של האירוויזיון"

בארגון עובדי הטלוויזיה אק"ט פנו לארגוני עובדים בעולם בניסיון לייצר לחץ בינ"ל על תאגיד השידור • לידי "גלובס" הגיע מכתב תגובה ששלח איגוד הצלמים האירופי למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, בו הוא מביע חשש שאם לא יושג הסכם עם אק"ט, המוניטין של תעשיית ההפקות בישראל עלול להיפגע

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צילום: איל יצהר
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צילום: איל יצהר

המאבק בין ארגון עובדי הטלוויזיה אק"ט לבין תאגיד השידור הישראלי סביב צילומי האירוויזיון חוצה גבולות וארצות: ל"גלובס" נודע כי באק"ט פנו לארגוני עובדים בעולם בניסיון לייצר לחץ בינלאומי על תאגיד השידור, כדי לגרום להנהלת התאגיד להגיע איתם להסכם העסקה בכלל ההפקות.

לידי "גלובס" הגיע מכתב תגובה ששלח איגוד הצלמים האירופי למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, בו הוא מביע חשש שאם לא יושג הסכם עם אק"ט, המוניטין של תעשיית ההפקות בישראל בקרב תעשיית הבידור והתוכן הבינלאומית עלול להיפגע באופן חמור, עד כדי השפעה לרעה על שיתופי-פעולה בין ישראל לתעשייה הבינלאומית בעתיד.

ה-IMAG - איגוד הצלמים האירופי, מאגד כ-4,300 צלמים מקצועיים מ-53 מדינות. על-פי המכתב שנשלח לקובלנץ, ארגון אק"ט פנה ל-IMAG והודיע כי המשא-ומתן בינם לתאגיד בנוגע לתשלום ולתנאי שכר של הצלמים בהפקת האירוויזיון נקלע למבוי סתום, והתאגיד בחר לא להמשיך במשא-ומתן. על-פי המכתב, אק"ט עדכנו את הארגון כי בתאגיד "שוקלים לשכור צלמים וצוות מחו"ל כדי להימנע מלשלם לצלמים המקומיים תשלום מינימום הגיוני, תשלום עבור שעות נוספות, ולהציע תנאי עבודה מספקים". 

על-פי המכתב, "המידע מטריד מאוד את איגוד הצלמים הבינלאומי ואת קהילת הסרטים הבינלאומית". לדבריהם, "אם הסכם משביע-רצון לא יושג, הארגון חושש כי המידע לגבי הסכסוך יתפשט בכל תעשיית הפקת הסרטים בעולם, יפגע במוניטין הטוב של תחרות האירוויזיון וישפיע לרעה גם על המוניטין של תאגיד השידור".

הארגון דוחק בתאגיד לשוב למשא-ומתן עם אק"ט במטרה להשיג הסכם מהר ככל האפשר.

נזכיר כי צילומי האירוויזיון מתעכבים בשל המחלוקות בין ארגון אק"ט, שדורש מתאגיד השידוקר לחתום עמו על הסכם שיסדיר את תנאי העבודה והתשלום של חברי הארגון בכל הפקות התאגיד. השבוע היו אמורים להתחיל צילומי גלויות האירוויזיון, בהן מוצגות הנבחרות שלוקחות חלק בתחרות על רקע נופי הארץ, אך הארגון הנחה את עובדיו לא לקחת חלק בהפקה עד השלמת התהליך. בתאגיד מצידם הודיעו כי ישקלו להביא צוותי צילום מחו"ל, אך בשלב זה היוזמה לא קרמה עור וגידים.