אאוטבריין הישראלית רוכשת את חברת ליגטוס הגרמנית

ליגטוס היא מובילה בתחום פרסום הנייטיב – שיטת פרסום בה הפרסומת משתלבת באופן "טבעי" בפלטפורמה בה היא מופיעה • באאוטברין מעריכים כי הרכישה תכניס לה כ-100 מיליון דולר בהכנסות בשנה הקרובה

דיויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין / צילום: אאוטבריין
דיויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין / צילום: אאוטבריין

חברת אאוטבריין הישראלית הודיעה היום (ג') כי רכשה את חברת ליגטוס (Ligatus) הגרמנית שנמצאת בבעלות קבוצת ברטלסמן - תאגיד התוכן הגדול באירופה. הרכישה התבצעה בעסקת מניות בסכום שלא נחשף. במסגרת הרכישה, אאוטבריין קיבלה שליטה מלאה על חברת ליגטוס, ותאגיד ברטלסמן יקבל מניות מיעוט באאוטבריין. באאוטבריין מעריכים כי הרכישה תכניס לה כ-100 מיליון דולר בהכנסות בשנה הקרובה, כאשר הכנסותיה של אאוטבריין עומדות על למעלה מחצי מילארד דולר בשנה.

זו הרכישה השביעית של אאוטבריין, כאשר הרכישות הקודמות היו ממוקדות בחברות טכנולוגיה, שהחברה התעניינה בטכנולוגיה של אותן החברות. "אנחנו מתעניינים בחברה בשלושה מישורים: זהו שחקן מאוד חזק באירופה גם בהמלצות וגם בתחום הנייטיב. הם חברת פרסום נייטיב, ואנחנו חברת המלצות, והרכישה תאפשר לנו להכנס לתחום הנייטיב", אמר דיוויד קוסטמן, מנכ״ל משותף באאוטבריין, ל"גלובס". "זהו תחום שגדל ב-25% ויותר מדי שנה, ולוקח יותר ויותר נתח שוק מפרסומים של באנרים ודיספליי. הגורם השלישי הוא תוספת אדירה גם בצמיחה וגם ברווחיות, וכניסה ללקוחות האיכותיים שהחברה מביאה איתה, כמו Monde STERN ,RTL ,Les Echos ו-24ORE". לדבריו, זוהי הרכישה הגדולה ביותר של אאוטבריין עד כה.

ליגטוס היא מובילה בתחום פרסום הנייטיב (native advertising) - שיטת פרסום בה הפרסומת משתלבת באופן "טבעי" בפלטפורמה בה היא מופיעה. המערכת שפיתחה ליגטוס מאפשרת למשווקים לנהל קמפיינים באתרי תוכן גדולים ומובילים באירופה, ומצד שני לאפשר לאתרי התוכן למקסם את הזדמנויות החשיפה שלהם כדי להגדיל את רווחיהם מפרסום. העבודה עם אתרי התוכן מצד אחד, ועם המפרסמים מהצד השני, דומה למודל העבודה של אאוטבריין, אשר גם היא מציעה את שירותיה לשני הצדדים.

חברת ליגטוס היא פלטפורמת פרסום הנייטיב המובילה באירופה, ובאאוטבריין מקווים כי רכישתה תכפיל את כוחה ביבשת, בתחום פרסום הנייטיב, לצד פעילותה בתחום המלצות התוכן. הרכישה האסטרטגית של אאוטבריין, כך מקווים בחברה, תביא להרחבת והעמקת פעילות החברה במדינות אירופה עם יותר מ-1,400 אתרי תוכן מובילים, אשר נמנים על לקוחות ליגטוס.

ליגטוס היא חברה ותיקה בתחום פרסום הנייטיב ומובילת שוק באירופה. היא מעסיקה כ-160 עובדים הפרוסים ברחבי אירופה, וביצעה שתי רכישות בעצמה לפני שנרכשה. אחת מהן הייתה חברת Veeseo הגרמנית, והשנייה LiquidM, של היזם הישראלי, רועי צ'ובדי.