Eleven 7 מחפשת טכנולוגיות ישראליות בתחום הריטייל-טק

זאת הפעם הראשונה שנציגים בכירים מטעם CPall, שמפעילה ברחבי תאילנד כ-12 אלף מרכולים, מגיעים לישראל • הרשת התאילנדית מתעניינת בטכנולוגיות שיאפשרו הקמת קליניקות לרפואה מרחוק שיפעלו מתוך הסניפים

סניף של רשת 7 Eleven / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
סניף של רשת 7 Eleven / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

בכירים מ-CPall שמפעילה ברחבי תאילנד כ-12 אלף מרכולים של רשת 7 Eleven, יגיעו מחר (ד') לישראל במסגרת בחינת טכנולוגיות חדשות בתחומי הריטייל-טק, האוטומוטיב והרפואה מרחוק. השווי של CPall התאילנדית מוערך בכ-25 מיליארד דולר, וזאת הפעם הראשונה שנציגים בכירים מטעמה מגיעים לישראל במסגרת הניסיונות להטמיע אצל מאות חברות-הבת שלה מערכות טכנולוגיות מתקדמות.

את הביקור הצפוי של המשלחת התאילנדית ילווה משרד הכלכלה והתעשייה, ובכוונת נציגיו להפגיש אותה עם חברות ישראליות שמתעניינות בהרחבת פעילותן לשוקי המזרח הרחוק.

הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בתאילנד, דגן אלוני, אמר כי במהלך זה יש כדי לפתוח דלתות לחברות ישראליות המבקשות לפתח עסקים בתאילנד, וזאת כשברקע תוכניותיה של CPall להטמיע ברשת המרכולים ובעסקיה הנוספים ברחבי המדינה מודלים עסקיים חדשים מלבד תחום הקמעונאות. כך, בכוונת החברה לפעול לניצול פריסת הרשת שלה ברחבי תאילנד במטרה להרחיב את הגישה של תושבי המדינה לשירותי בריאות, תוך הקמת קליניקות לרפואה מרחוק שיפעלו מתוך הסניפים של 7 Eleven.

הקליניקות הללו יאפשרו ביצוע של אבחונים ראשוניים ומתן מרשמים באופן מיידי - כך שניתן יהיה לרכוש את התרופות המתאימות באותם מרכולים.

לפי משרד הכלכלה, שיזם את הביקור של המשלחת התאילנדית, ב-CPall מאמינים שיכולות האבחון של מטופלים באמצעות קליניקות מקוונות יאפשרו מתן שירותי בריאות משופרים במדינה שמשתרעת על שטח גדול, ובמקרים רבים תושבים ותיירים אינם נגישים לשירותים רפואיים בשל כך.

נוסף על תחום זה, החברה התאילנדית מתעניינת גם בטכנולוגיות נוספות שייתכן שיוטמעו בעתיד במרכוליה, כמו מערכות לניטור מדפים. במסגרת ביקורם בארץ נציגי המשלחת ייפגשו עם כ-30 חברות ישראליות שמעורבות בפיתוח של מערכות בתחומים אלה.

מנתוני האגף לסחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה עולה כי ב-2018 הסתכם הסחר בין ישראל לתאילנד בכ-920 מיליון דולר. באותה השנה עמד היקף היבוא מתאילנד על כ-540 מיליון דולר והיצוא על כ-380 מיליון דולר.