סטארט-אפ ניהול נכסי הקריפטו Curv מגייס 6.5 מיליון דולר

קבוצת ה סייבר Team8 חושפת חברה שביעית – Curv, סטארט-אפ לניהול מאובטח של נכסים קריפטוגרפיים בענן • החברה גייסה עד היום 6.5 מיליון דולר, 5.3 מתוכם הושקעו ע"י Team8 עצמה, והיתר ע"י משקיעות מתחום הקריפטו

מייסדי Curv, איתי מלינגר ודן ידלין / צילום: נתנאל טוביאס
מייסדי Curv, איתי מלינגר ודן ידלין / צילום: נתנאל טוביאס

קבוצת הסייבר Team8 חושפת חברה שביעית - Curv, סטארט-אפ לניהול מאובטח של נכסים קריפטוגרפיים בענן. החברה גייסה עד היום 6.5 מיליון דולר, 5.3 מתוכם הושקעו על ידי Team8 עצמה, והיתר על ידי משקיעות מתחום הקריפטו, בהובלת Digital Currency Group, ובהשתתפות Jump Capital, Flybridge Capital, Monex Group ו-Liberty City Ventures.

"ביטקויין היה המטבע הקריפטוגרפי הראשון והסיפור היה ללכת ליחידים ולהציע להם לעקוף את המערכת הפיננסית ולהיות הבנק של עצמך. עשר שנים אחר כך, אנחנו רואים שדווקא המוסדיים, מוסדות פיננסיים ובנקים נכנסים ביתר שאת לתחום המטבעות הקריפטוגרפיים ומשקיעים בהם", אומר איתי מלינגר, מנכ"ל החברה, בשיחה עם "גלובס". "במקביל למטבעות קריפטוגרפיים כמו בלוקצ'יין ואית'ריום, יש עולם צומח של מטבעות קריפטוגרפים שמייצגים ערך ממשי בעולם, כמו צ'ק על גבי הבלוקצ'יין. זה שוק צומח מאוד שהיום עומד על שני מיליארד דולר, ורק בשבוע שעבר ג'יי פי מורגן הכריזו שהם נכנסים לפרויקט כזה על גבי הדולר. אבל כשמסתכלים על איך ארגון צריך לנהל את המטבעת הקריפטוגרפיים שלו, רואים שמדובר בשיטות מימי הביניים".

לדבריו, "היום, בורסה פיננסית שהחליטה להשקיע בקריפטו, מחזיקה מטבעות כאלה כמו ששומרים על זהב. הם שומרים 90-95 אחוזים מהנזילות שלהם ב"ארנק קר", שרת שלא מחובר לאינטרנט, ורק 5 אחוז מהנזילות נשמרת על "ארנק חם" - בשרתים שמחוברים לאינטרנט. ההבחנה נעשית משום שארנקים שמחוברים לאינטרנט חשופים יותר לתקיפות סייבר. התוצאה היא שכל פעם שרוצים להעביר נכסים, עובד של החברה נכנס פיזית לתוך הכספת וחותם על העסקה באמצעות חומרה".

התוצאה של החתימה הידנית, אומר מלינגר, היא שמרבית ההון אינו זמין בשביל להפוך אותו למאובטח, ולמרות זאת, הוא עדיין חשוף לטעויות, לנזק פיזי, לאובדן או גניבה של הארנק הפיזי על ידי גורם חיצוני או על ידי עובד זדוני. בחודש שעבר, מנכ"ל בורסת הקריפטו QuadrigaCX מת בגיל שלושים, ואיתו אבד גם המפתח היחיד לשחזור של מטבעות קריפטו בשווי של 137 מיליון דולר שנשמרו בארנק ה"קר" של החברה.

"Curv עושה שימוש בפריצת דרך שהקהילה המדעית הגיעה אליה בשנים האחרונות בתחום החישוב המבוזר, ואנחנו משמישים אותה לטובת המוסדיים, באופן שנותן להם גם את ייתרון האבטחה, גם את הזמינות, וגם שליטה מלאה על הנכס", אומר מלינגר. "הפתרון שלנו מאפשר לבזר את המפתח, ככה שגם אם פורצים למקום אחד, התוקף נשאר בלי כלום".

באמצעות יכולת החישוב המבוזר, החברה מסוגלת לפצל את המידע ולשמור את חלקו אצלה ואת חלקו אצל הלקוח, ולהשתמש בו במקביל כדי לאשר עסקאות. פיצול המידע מאפשר ל-Curv להמנע להפוך למטרה לתוקפים - משום שהמידע שהיא מאחסנת אצלה חסר משמעות ללא המידע שנמצא אצל הלקוח - וההפך. מלינגר מסביר שכדי להצליח לפרוץ לארנקים הללו התוקף יצטרך לפרוץ לשתי החברות בו זמנית, ולבצע חישובים מורכבים. "אנחנו מסוגלים לבצע פרוטוקול משותף, שבמהלכו המפתח הפרטי לא נוצר, אבל התוצר של הפרוטוקול, הוא הטרנזאקציה החתומה. כלומר, אנחנו מסוגלים לחתום יחד על עסקאות, מבלי להרכיב את המפתח כלל", הוא מוסיף.

צוות ההנהלה של Curv מורכב מהשותף המייסד והמנכ"ל, איתי מלינגר, והשותף המייסד וסמנכ"ל טכנולוגיה, דן ידלין. מומחי הקריפטוגרפיה של החברה כוללים את ד״ר בן ריבה, מומחה בחישוב מבוזר, ופרופסור ג׳ונתן כץ, המשמש כיועץ לחברה בתחום. מלינגר וידלין הינם בוגרי תוכנית תלפיות ושירתו יחד למעלה מעשור בתפקידי ניהול שונים בתחומי הסייבר במשרד ראש הממשלה. החברה מעסיקה 15 עובדים מתוכם 13 בישראל ושניים בארצו תהברית, ועד סוף השנה מתכוונים להכפיל את צוות החברה. הפתרון של Curv משרת כבר 12 לקוחות בגרסאת בטא, ויפתח באופן רשמי במודל Saas בסוף מארס.

Team8 היא חברה שמקימה ומשקיעה בחברות סייבר במטרה להפוך אותן לשחקניות מרכזיות בתחומן. זהו האקזיט הראשון של הקבוצה. Team8 נוסדה ב-2014 ע"י נדב צפריר (לשעבר מפקד 8200), ישראל גרימברג ולירן גרינברג. תהליך העבודה של Team8 כולל קבוצות מחקר, פיתוח וגיוס טלאנטים מיחידות סייבר בצבא. החברה מאתרת תחומים בעולם הסייבר בהם יש צורך בפתרון טכנולוגי, וצוות הנהלה שייקח על עצמו את הובלת החברה שתפתח את הפתרון, תוך קבלת ליווי והשקעה מהקבוצה.

הקמה: 2018

מייסדים: איתי מלינגר ודן ידלין

עובדים: 15, בתל אביב ובניו יורק

גיוסי הון: 6.5 מיליון דולר

משקיעות בולטות: Team8, Digital Currancy Group, Jump Capital, Flybridge Capital, Monex Group ו-Liberty City Ventures.