קרדן אן.וי מאשרת: נבחנת אפשרות לרשום את מניות תהל גרופ למסחר בבורסה

קרדן אן.וי מאשרת את הפרסום ביום שני האחרון ב"גלובס", שלפיו רישום למסחר של מניות החברה הבת הוא אפשרות במקרה שמכירת תהל לא תצא לפועל בחודשים הקרובים • החברה דיווחה היום כי המו"מ המתקדם למכירת תהל, שעליו דיווחה בעבר, אינו ממריא

קרדן אן.וי.  מאשרת את הפרסום ביום שני האחרון ב"גלובס", לפיו נבחנת האפשרות לרישום למסחר של מניות החברה הבת, תהל גרופ, במקרה שמכירתה לא תצא אל בפועל בחודשים הקרובים. מדיווח שפרסמה היום (ג') החברה עולה עוד כי משא ומתן מתקדם למכירת תהל, עליו דיווחה בעבר אינו מתקדם.

בהמשך לכתבה שפורסמה שלשום בגלובס, אודות הדברים שנאמרו באסיפת מחזיקי איגרות החוב של קרדן אן.וי, בה השתתף מנכ"ל החברה אריאל חסון, פרסמה הבוקר החברה התייחסות רשמית לדברים. בהודעתה מסרה קרדן אן.וי, כי המשא ומתן המתקדם למכירת תהל גרופ (TGI) עליו דיווחה בעבר, אינו מתקדם, וכי היא פועלת לקידום משאים ומתנים מול מספר גורמים נוספים למכירת ההחזקות (98.43%) בתהל גרופ (TGI).

"עקב השלבים בהם נמצאים המשאים ומתנים שמנהלת החברה, כמו גם העדר הוודאות להשלמתם בכלל, ובלוחות הזמנים שהוסכמו עם נציגות מחזיקי האג"ח בפרט, נידונה עם נציגות מחזיקי אג"ח אפשרות לכלול בהסדר עם מחזיקי אג"ח הוראה לפיה ככל שהמשאים ומתנים למכירת ההחזקות ב-TGI לא יבשילו, אזי בכפוף להוראות כל דין ובכלל זה קבלת האישורים וההיתרים הנדרשים, מניות TGI יחולקו למחזיקי איגרות החוב כפירעון חוב החברה כלפיהם".

"יודגש, כי חלוקת מניות TGI הינה אפשרות הנבחנת על ידי הצדדים וכי בכל מקרה החברה ממשיכה במאמציה למכירת מניות TGI. כן יודגש, כי נכון למועד הדוח טרם סוכמו התנאים וההוראות בדבר חלוקת מניות TGI למחזיקי איגרות החוב, טרם התקבלו האישורים הנדרשים וממילא אין כל וודאות כי ההסדר שיובא לאישור אסיפות מחזיקי איגרות החוב יכלול הוראות בעניין זה", הודיעה קרדן אן.וי.

תגיש לביהמ"ש את הסדר החוב השני

קרדן אן.וי, מחזיקה ב-98.4% ממניות חברת ההנדסה תהל גרופ, שעוסקת בתחום תכנון תשתיות וניהול פרויקטים בתחומי המים והחקלאות. בינואר אשתקד ניהלה קרדן מגעים מתקדמים למכירת תהל לידי קרן פורטיסימו בתמורה לסכום של 120-130 מיליון דולר, אולם עסקה זו בוטלה לבסוף ואילצה את קרדן אן.וי לפתוח במגעים עם מחזיקי האג"ח שלה על הסדר חוב שני.

שלשום דווח ב"גלובס" כי באסיפה שנערכה ביום ראשון עדכן המנכ"ל חסון את המחזיקים על התקדמות המשא ומתן למכירת תהל לחברה ממשלתית סינית, והדגיש כי היעד הוא להגיע עד סוף יוני לרמה גבוהה יותר של וודאות באשר ליכולת להוציא את העסקה אל הפועל. כמו-כן, דובר באסיפה על אפשרות נוספת, במסגרתה תפעל הנהלת קרדן אן.וי לרישום למסחר של מניות תהל למסחר בבורסה, וזאת במקרה שהמשא ומתן עם הסינים לא יתקדם כמצופה.

לקרדן אן.וי חוב במונחי ערך מתואם (פארי) של 405 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א' ושל 986 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב'. בשבועות הקרובים צפויה להגיש לאישור בית משפט בישראל את הסדר החוב השני שלה, אליו הגיעה עם שתי סדרות האג"ח (א' ו-ב') שלה. לפי ההסכמות המתגבשות בין הסדרות, כספים שתקבל קרדן אן.וי ממימושי נכסים ישמשו תחילה לפירעון קרן חוב של 373 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב'. עוד נקבע כי לאחר מכן תפרע החברה קרן חוב של 10 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א' ואחר כך ייפרעו שתי הסדרות פארי פאסו.

באמצע ינואר דיווחה קרדן אן.וי כי חתמה על הסכם למכירת החזקותיה (66%) בחברת אוויס אוקראינה לידי שותפתה יוניברסל מוטורוס (UMI) תמורת כ-14.2 מיליון דולר. בקרדן אן.וי ציינו אז, כי התמורה מעסקת במכירה, בצירוף המוזמנים שבידיה וסכומים נוספים שתקבל במהלך הרבעון הראשון, יאפשרו לה לפרוע למחזיקי האג"ח חוב של 38 מיליון אירו בעת כניסתו לתוקף של הסדר החוב החדש עם מחזיקי האג"ח.