דירוג שקיבלה חברת הנדל"ן אמקור לקראת גיוס חושף כי שווי נכסיה מגיע ל-1.6 מיליארד שקל

לחברת הנדל"ן, שנמצאת בבעלות שלומי פוגל והאחים נקש, ארבעה נכסים מניבים: מגדל אמפא, בית אמפא TLV ושטחי מסחר במתחם המגורים "סנטרל פארק" - שלושתם בתל אביב - וכן בניין "שער הרצליה" שבכניסה להרצליה פיתוח

מהלך גיוס ניירות ערך מסחריים (נע"מ) בהיקף מצומצם של 25 מיליון שקל שמתכננת לבצע חברת הנדל"ן אמקור, מאפשר לספק הצצה לחלק מהפרטים הנוגעים למצבה ולנכסיה המרכזיים של החברה הפרטית, הנמצאת בשליטת האחים נקש ושלומי פוגל.

לקראת הגיוס העניקה מידרוג לחברה דירוג מנפיק של A3 באופק יציב, שתוקפו לשנה הקרובה (עד פברואר 2020), שממנו עולה כי בבעלותה של אמקור ארבעה נכסי נדל"ן מניב בהיקף של כ-71 אלף מ"ר, בעיקר למשרדים, אשר שוויים המצרפי מסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

מדובר במגדל אמפא, בבית אמפא TLV ובשטחי מסחר במתחם המגורים "סנטרל פארק" - שלושתם בתל אביב - וכן בבניין "שער הרצליה" הממוקם בכניסה להרצליה פיתוח.

במידרוג מציינים, כי "נכסי החברה הינם במיקומים אטרקטיביים, ומאכלסים שוכרים עם פרופיל עסקי גבוה", בהם PayPal ,WeWork, גוגל, אסותא ומכבי, שחלקם "ביצעו השקעות הוניות משמעותיות בהתאמת המושכר לצרכיהם".

בצד הסיכון במידרוג מציינים, כי לאמקור כמה שוכרים עיקריים, ובמקרה שבו יעזוב אחד מהם הוא צפוי "לחשוף את החברה לשינוי בהיקף הכנסותיה או בשווי נכסיה".

מהתייחסותה של מידרוג לנכסיה של אמקור עולה, כי מגדל אמפא (לשעבר מגדל אלקטרה), שבו מחזיקה אמקור 75%, הוא הנכס המשמעותי ביותר של החברה, עם רווח תפעולי נקי (NOI) שנתי צפוי של כ-78 מיליון שקל, המהווה כ-69% מה-NOI של אמקור.

לצד זאת, מנתוני מידרוג ניכר גם הפוטנציאל הגלום בבניין "שער הרצליה", שבו מחזיקה אמקור בשותפות שווה עם גוף מוסדי. לגבי הבניין מציינים במידרוג, כי הרווח התפעולי הנקי (NOI) שהוא מייצר "נמצא במגמת גידול משמעותי מאז רכישתו (ב-2014, א' ל'), כאשר על פי חוזים חתומים והערכות החברה צפוי לייצר כ-10-11 מיליון שקל בשנה". השוכרת המרכזית בנכס המדובר היא חברת WeWork.

בניתוח הנזילות שביצעה מידרוג לאמקור הניחה חברת הדירוג כי אמקור צפויה לבצע חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בהיקף של כ-25 מיליון שקל.

בצד המקורות מציינים, כי לאמקור אמצעים נזילים בהיקף של כ-34 מיליון שקל, נוסף על "גמישות בגין מסגרות אשראי חתומות לא מנוצלות, אשר בגינן משועבד נכס לגוף מממן לטובת הבטחת המסגרות", שהיקפן צפוי להגיע לאחר ההנפקה לכ-110 מיליון שקל. לאמקור כבר יש כיום סדרת אג"ח הנסחרת ברצף מוסדיים בדירוג דומה.